فرهنگ تمرکز بر نقاط قوت را در بین کارکنان ترویج کنیم

منبع : آنچه مدیران بزرگ برای ارتقاء وفاداری کارکنان شان انجام می دهند

          توسط جیمز هارتر و آمی ادکینز

اگر در تلاش برای افزایش وفاداری کارکنان و حساسیت ایشان به محیط کارشان هستیم بایستی سعی کنیم فرهنگ تمرکز بر نقاط قوت و نه نقاط ضعف را در میان افرادمان توسعه دهیم.

فرهنگ تمرکز بر نقاط قوت موجب می گردد تا کارکنان نقش خود را بسرعت متوجه شوند‏ از کارآئی بیشتری برخوردار شوند‏ مدت بیشتری با ما همراه باشند و حساسیت بیشتری نسبت به ارتقاء فرآیندهای کاری از خود نشان دهند.

در یک کار مطالعاتی اکثریت 67 درصدی کارکنانی که صراحتاَ اعتراف می کردند مدیران شان بر نقاط قوت یا ویژگی های مثبت آنها متمرکز هستند‏ در مقایسه با 31 درصدی که باور داشتند مدیران شان بر نقاط ضعف آنها تکیه می کنند‏ از وفاداری و حساسیت بسیار بیشتری به ارتقاء فرآیندهای کاری برخوردار بودند.

مهمترین کاری که یک مدیر در حق کارکنان خود می تواند انجام دهد‏ قراردادن وی در پستی است که بتواند از بیشترین استعدادهای ذاتی خویش بهره بگیرد مهارتها و دانش جدیدی را فرا گرفته تا ضمن شکوفائی خویش نقاط قوت خود را بهبود دهد.

مدیریت تنها ایجاد یک کسب و کار و سلطنت بر آن نیست 

/ 0 نظر / 17 بازدید