با پیگری می توان جلسات مشاوره را اثربخش تر کرد

بسیاری از مدیران پس از جلسات مشاوره بدون پیگیری مواردی که در آن جلسه طرح و مورد ارزیابی قرار گرفته، اثربخشی این جلسات را کاهش می دهند. بدیهی است فارغ ازمیزان توفیق جلسات مشاوره چناچه این جلسات به اقدامی نیانجامد نهایتاً تغییری ایجاد نخواهد شد و فایده ای حاصل نمی شود. مدیران وظیفه دارند پیشرفت کار را با متریک های معتبر مورد ارزیابی قرار دهند و از نزدیک شدن به اهداف مشاوره مطمئن شوند. 

داشتن این متریک ها خود موکول به وجود سیستم های ضروری در درون هر کسب و کار است و فقدان این سیستم ها به غامض شدن توافق بین مشاور و صاحب کسب و کار بر سر پیشرفت کار می انجامد لذا مشاوره در کسب و کارهائی که قادر به اندازه گیری پیشرفت و یا عقب گرد خود نیستند کاری چالش بر انگیز است. 

بنابراین ایجاد چنین سیستم هائی که غالباً بطور مستقیم به تراز مالی متصل نیستند و با یک و یا چند فاکتور به نتایج مالی و سودآوری کسب و کار متصل می شوند به عنوان اولویت اصلی هر مشاور کسب و کار مطرح می شود. به همین خاطر کسب و کارهای کوچک که غالباً فاقد این سیستم ها بوده و مدیران آنها نیز به هر دلیل اکثراً تحمل لازم برای ایجاد این متریک ها را ندارند و در بهترین شرایط صرفاً بر نتایج مالی بدون در نظر گرفتن فاکتورها و متغیرهای غیر مستقیم اثرگذار بر این نتایج مالی، تأکید دارند، از پیچیده ترین پروژه های مشاورۀ کسب و کار محسوب می شوند. 

در اینجا به توصیه هائی برای کنترل این شرایط می پردازیم:

1-  در جلسات مشاوره یادداشت برداریم.

2-  یادداشتها را در فواصل بین جلسات مرور کنیم و بازخوردهای متناسب از آنها فراهم و به یادداشتها اضافه کنیم.

3- بدینترتیب یک قالب استاندارد برای تکمیل در هر جلسه مشاوره و فاصلۀ زمانی تا جلسۀ بعدی تهیه کنیم.

4- هر گونه ابهام در روند مشاوره و تأثیر آن بر سود آوری کسب و کار را با مشاور در میان  بگذاریم و از قضاوتهای یکطرفه خودداری کنیم ( اینکار با اصل مشاوره کردن مغایر است).

تغییر وجه تمایز انسان با دیگر مخلوقات است

 

/ 0 نظر / 8 بازدید