قبل از تجدید سازماندهی، خوب فکر کنیم

10 ژانویه 2012

هاروارد بیزنس ری ویو

مدیران عاشق تجدید سازماندهی هستند، اما  تعداد کمی از کارکنان به این تجدید سازماندهی علاقه نشان می دهند.  واقعیت این است که تغییرات ساختاری موجب تحریک نگرانی و ابهام می شود. قبل از آنکه تصمیم بگیریم سازمان و تقسیم کارها را تغییر دهیم ، بهتر است  به این نکات توجه کنیم:

 

  • ما می خواهیم چه مسئله ای را حل کنیم؟ آیا داریم سعی می کنیم بر مشتریان بیشتری متمرکز شویم؟ آیا می خواهیم هزینه ها را کاهش دهیم؟ آیا ساختار سازمان پیچیده شده است؟ به هر حال بایستی دلایل خوبی برای تجدید سازماندهی داشته باشیم، اما قبل از آنکه در دام سازماندهی مجدد بیفتیم بایستی اهداف این کار را به صراحت و روشنی بدانیم.

 

  • آیا تجدید سازماندهی تنها راه حل است؟ تجدید سازماندهی می تواند بسیاری از مسائل را حل کند اما به ندرت به عنوان تنها راه حل باقیمانده قابل طرح است. بهتر است راههای جایگزین و راه حل های دیگر را نیز بررسی کنیم بخصوص راه حل هائی که موجب هزینه و ریسک کمتری هستند.

تلفن تماس: 09121269382

/ 2 نظر / 15 بازدید
احسان نصيري

با سلام استاد گرامي صميمانه در جهت هر گونه فعاليت هاي آموزشي (سخنراني،همايش،دوره) و انجام پروزه هاي تحقيقاتي در زمينه بازاريابي وفروشدر سراسر كشور آمادگي خود را اعلام مي كنم.

شهرام کریمی

سازماندهی از مشکلاتی است که مدیران در اولین مرحله به آن فکر می کنند و یکی از دلایل آن این است که احساس می کنند با نفرات موجود نمی توانند کار کنند. یک سوالی هم در ادامه داشتم که برای من همیشه در خواندن وبلاگ هایی مانند وبلاگ شما وجود دارد این است که ذکر کردن تلفن تماس در هر پست وبلاگی آیا معنا دار است و آیا برای کارهای بازاریابی مناسب است و می تواند به پیدا کردن مشتری کمک کند؟ مثلا شما در بالای وبلاگ یک بار تلفن ذکر کرده اید. در سمت چپ هم در بخش پروفایل تلفن هست. در پست نوشته شده هم تلفن هست. آیا یک نفر با خواندن وبلاگ شما می تواند به این روش با مشتری شما شود و با شما تماس بگیرد؟