برای بازخورد (فیدبک) گرفتن، زمینه اش را فراهم کنیم

برگرفته شده از مقاله ای توسط توماس ویدل ودلسبورگ و پیتر برگمان

گرفتن بازخورد صادقانه و مفید، سریع ترین روش برای بهبود و توسعۀ عملکرد در سازمان هر کسب و کار است. اما افراد معمولاً از ارائۀ تصویری کامل یا تصویری واقعی که به بخشهای نه چندان خوب کار اشاره کند، طفره می روند.


لذا بایستی صراحتاً به کارکنان نشان داد که دنبال بازخوردهای واقعی و صادقانه هستیم. مثلاً اگر به آنها بگوئیم "بجای اینکه فقط بازخوردهای خوب بدهید بهتر است بازخوردهای مفید و سودمند ارائه کنید" آنگاه افراد به احتمال زیاد پا پس نمی کشند. یا بجای اینکه در مورد اشتباهات شان آنها را مؤاخذه کنیم، بهتر است از افراد بپرسیم بنظر شما چطور می توان این کار را بهتر انجام داد؟

سعی کنیم بازخوردها، چه خوب و یا بد را مورد قضاوت قرار ندهیم و از افراد بخاطر صداقت درارائۀ بازخورد تشکر کنیم و به آنها نشان دهیم که دقت و نظرات سودمندشان برای ما بسیار ارزشمند است. بازخوردها را یادداشت کنیم و کمی تأمل در واکنش تا نشان دهیم عمیقاً در مورد آنها فکر می کنیم با این کار به افراد نیز فرصت می دهیم تا اگر بخواهند بازخورد دیگری را نیز اضافه کنند.

برای گرفتن فیدبک بهتر است فرصتهای متنوعی برای کارکنان فراهم کنیم.

به یاد داشته باشیم نیروی انسانی شایسته، سرمایۀ اصلی هر کسب و کار است

/ 1 نظر / 84 بازدید
امین

سلام خیلی خوب بود ممنون