محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
25 نکته در مورد برقرار گردن ارتباط به نحوی اثربخش نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٢٧ تیر ۱۳۸۸

بازاریابی شامل خیلی چیزها می شود. یکی از آنها توان برقرار کردن ارتباط است. این موضوع برای تبلیغات نیز صدق می کند. روزی یکی از بزرگان کسب و کار درتعریف تبلیغات گفت : "تبلیغات همان چیزی است که وقتی نمی توانی کسی را ببینی، بدان اقدام می نمائی. این کل داستان تبلیغات است". اما در زمانی که می توانید بروید و کسی را ببینید چی؟ اینجاست که .....


موضوع فرق می کند، لذا به همین منظور چندین نکته طلائی برای این اوقات را برایتان فهرست کرده ام:

  1. در سلام کردن پیشی بگیرید.
  2. ابتکار صحبت را به دست بگیرید و در مورد نپذیرفتن تان توسط مشتری، هیچ فکری را به سرتان راه ندهید.
  3. در مورد مهمترین اتفاقات زندگی تان به دیگران بگوئید.
  4. به دیگران نشان دهید که شنونده خوبی هستید. منظور آنان را با عبارات و واژه هائی دیگر بیان نمائید.
  5. باید بتوانید در چند جمله کوتاه به دیگران بگوئید که کارتان چیست؟
  6. هنگام ارتباط با مردم از تماس چشمی مناسب با آنان و داشتن لبخند بر لب امتناع نکنید.
  7. با کسانی که به طور منظم آنها را می بینید، احوالپرسی کنید – حتی اگر آنها را هم نمی شناسید.
  8. در پی یافتن اهداف ، علائق ، و تجربیات مشترک با افرادی باشید که به ملاقات آنها نائل می شوید.
  9. بگذارید دیگران هم کارشناسی کنند.
  10. در مورد علائق دیگران نیز همدلی نمائید.
  11. نوعی توازن در دریافت و ارائه اطلاعات برقرار کنید (فقط یکطرفه بمباران و یا تخلیه اخبار و اطلاعات نکنید).
  12. در خصوص احساسات و آراء دیگران سعه صدر داشته باشید.
  13. احساسات و آراء خورد را با دیگران در میان بگذارید.
  14. وقتی منظورتان واقعاً "من" است از واژه "شما" به جای آن استفاده نکنید.
  15. از مردم در مورد آراء و نظراتشان پرسش نمائید.
  16. در ملاقات با افراد همیشه به دنبال نکته های مثبت آنان باشید.
  17. از افراد در مورد آنچه که در صحبتهای قبلی به آنها گفته بودید، پرسش کنید.
  18. موضوع صحبت را پس از آنکه به اندازه کافی در مورد آن صحبت شد، عوض کنید.
  19. از افراد در مورد لباس، آنچه بدان اشتغال دارند و یا آنچه که می گویند، تعریف کنید.
  20. وقتی چیزی را تعریف می کنید، ابتدا نکته اصلی را مطرح کنید، سپس به جزئیات بپردازید.
  21. مواظب زبان تن باز و بسته باشید.
  22. اگر می توانید از کمک به افراد مضایقه نکنید.
  23. حق اشخاص به عنوان یک فرد را محترم بشمارید.
  24. از کارهای تکراری روزمره عدول کنید تا با افراد جدید آشنا شوید.
  25. در صورتی که با عقاید دیگران موافق نیستید، در برابر آنها صبور و متحمل باشید.

تلفن تماس : 09121269382

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب