محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
تعريف سازمانهای کوچک و نقش آنان در اقتصاد کشور نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ٢٧ اردیبهشت ۱۳۸٦

"کسب و کارهای کوچک" از اجزای لاینفک اقتصاد هر کشورند; ضمن اینکه منشا نو آوری های عمده ای در عرصه صنعت و تجارتند.از اینرو صاحب نظران سازمانها و واحدهای اقتصادی کوچک را نیروی محرکه نوآوری در اقتصاد می دانند. هر چند که این واقعیت را کمتر کسی انکار می کند، ولی در مورد تعریف این سازمانها،تفاوبت آرای زیادی وجود دارد. معیارهای متعددی برای متمایز ساختن سازمانهای کوچک از سازمانهای بزرگ به کار می روند. برخی از این معیارها عبارتند از تعداد کارکنان، میزان فروش سالیانه ،مبلغ سهام مالک و جمع دارائیهای سازمان.

 مثلا" با استفاده از معیار تعداد کارکنان گفته می شود که سازمانها و واحدهای اقتصادی کوچک ، سازمانهائی مستقل می باشند که کمتر از صد نفر نیروی انسانی دارند. در حالیکه اگر بر مبنای سهام مالکیت تعریف گردد، گفته می شود سازمان کوچک، سازمانی است که بخش عمده ای از سهام آن متعلق به مالک / مدیر آن است.

سلامت اقتصادی هر کشوری به میزان مطلوبیت مدیریت سازمانها و واحدهای اقتصادی کوچک در آن بستگی دارد و موفقیت در این بخش به تلفیق صحیح سرمایه ها،استعدادها،تلاشها و بهره گیری مطلوب از فرصت های ایجاد شده و رخدادهای پیش بینی نشده بستگی دارد.

دکتر علی رضائیان (مبانی سازمان و مدیریت ص26 )

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب