محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
ورشکستگی شرکتها،مقصر کیست؟ نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۳٠ شهریور ۱۳۸٧

منبع: Harvard Business

هیج تردیدی نیست که محیط اقتصادی امروز برای همه شرکتها سخت و طاقت فرسا است. به سختی می توان روزی را به خاطر آورد که خبری در مورد انحلال، تسویه، یا ورشکستگی شرکتها وجود نداشته باشد.

یکی از آخرین شرکتهائی که اعلام ورشکستگی نموده است،


شرکت Steve & Barry’s می باشد.یک شرکت خرده فروشی که قیمتهای ارزان محصولاتش موجب رشد فزاینده آن طی سالهای اخیر گردید اما همین اواخر اعلام ورشکستگی نمود.

رهبران شرکت همه تقصیرها را به گردن اوضاع بد اقتصادی می اندازند. Steve Shore بنیانگذار و Barry Prevor قائم مقام مدیر اجرائی شرکت ، هر دو متفق القول هستند که " شرایط بسیار بد اقتصادی موجود برای خرده فروشی، موجب گردیده است تا سرمایه گذاری برای تامین کنندگان، صاحبان املاک و نیز بر روی شرکت ما کاهش پیدا کند و تداوم عملیات به صورت طبیعی تحت چنین شرایطی برای ما شدیداً مشکل گردیده است".

آیا شرایط و اوضاع بد اقتصادی به شرکت صدمه زده است؟ بدون تردید آری. آیا به همین علت است که شرکت به چنین روزی افتاده است؟ به نظر من خیر. تلاشهای شرکت موید ناتوانی آن در ایجاد یک مدل اقتصادی اساساً منسجم است.

بدون شک شرکت به پائین ترین قیمت ممکن متعهد بوده است ( لباس به قیمت زیر 10 دلار)، اما همیشه فاقد رویه ای برای ترجمه و انتقال مفهوم این قیمت پائین به ارزشی جذاب برای مشتریان بوده است. به همین دلیل چنین رویه ای در شرایط سخت اقتصادی به یک نقطه ضعف مهم تبدیل گردید. می توانید موضوع را به داروینیسم تجاری تشبیه نمائید: زمانی که شرایط اقتصادی سخت می شود، قوی تر باقی می ماند و ضعیف تر مضمحل می شود.

اگربرند،خط محصول،تقسیم بندی، یا شرکت شما در حال تقلا کردن است و تقصیر را به گردن اوضاع اقتصادی و یا این و آن می اندازید به شما توصیه می شود به مقابل آئینه رفته و با دقت به خودتان بنگرید و آنگاه در مورد مقصر تصمیم گیری کنید.

 تلفن تماس : ٠٩١٢١٢۶٩٣٨٢

 

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب