محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
از رؤیا پردازی در مورد یک شغل ایده آل دست برداریم نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ۱٢ امرداد ۱۳٩٤

اقتباس از مقالۀ  "از رؤیا پردازی در مورد یک شغل ایده آل دست بردارید" به قلم جان لی

بسیاری از افراد در شغل شان پیشرفت نمی کنند صرفاً به این دلیل که همیشه منتظر یک شغل رؤیائی هستند. کمال گرائی در انتخاب شغل یک هدف مداوم و به پایان نرسیدنی است و همیشه می تواند وجود داشته باشد.

ما یاد گرفته ایم که هنگام انتخاب همسر، خانه ، یا دیگر مواردی که بایستی عمرمان را در آنها یا با آنها بگذرانیم، دست از مطلق گرائی و کمال گرائی برداریم و به نوعی نسبیت تن بدهیم مثلا اینکه گل بی عیب فقط خداست، بالاخره هر کسی یک عیب و ایرادی دارد یا ..... بنابراین چرا در مورد شغل مان اینگونه نیندیشیم.

زمانی که به یک شغل رؤیائی و ایده آل فکر می کنیم حاصلش دلبستن به آینده، انتظار، و کمتر اقدام کردن است. اما اگر با دیدگاه "مناسب" و نه الزاماً "ایده آل" به موضوع نگاه کنیم، می توانیم در شغل مناسب راه بهبود و پیشرفت را پیدا کنیم. بایستی شغلی را پیدا کنیم که دست یافتنی بوده و توانمندی های ما برایش ارزشمند باشد.

اجازه ندهیم برندها یا پورتال ها و رسانه های تبلیغاتی ما را مدهوش خود کنند و برای پیدا کردن شغل در آنها انتظار بکشیم. بهتر است اطلاعات دست اول را از کارکنان، مشتریان، و دیگر عواملی که مستقیم با آنها سرو کار دارند بدست آوریم تا واقعیت را بهتر لمس کنیم.

هیچ فضای شغلی کاملاً دلخواه ما وجود ندارد، برای ایجاد چنین فضائی بایستی به کمک دیگر همکاران تلاش کرد و آن را بوجود آورد و حفظ کرد.

موفق باشید

 

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب