محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
خواندن علائم هیجانی در فرهنگهای گوناگون نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۱٠ امرداد ۱۳٩٤

ما می توانیم هیجانات افراد را با ارزیابی حالتهای مختلف در صورت، صدا و یا دیگر اعضاء بدن آنها بخوانیم. اما این علائم غالباً در فرهنگهای مختلف ممکن است متفاوت باشد و ما را به اشتباه بیاندازد. بطور مثال یک آمریکائی در هنگامی که نشان دادن علاقمندی به چیزی که مورد علاقه اش است ممکن است با یک چینی در چینی شرایطی که خود کنترلی و عدم بروز هیجانات یک هنجار است، به اشکال و دردسر برخورد کند.

اینکه بدانیم در فرهنگهای مختلف هیجانات چگونه به نمایش گذارده می شوند، موضوع بسیار مهمی است. باید دید آیا افراد هیجانات شان را به صراحت بروز می دهند و یا اینکه در شرایط مختلف با شیوه های گوناگون آن را مخفی و یا آشکار می کنند. با هیجانات به عنوان یک زبان گفتگو مواجه شویم که بایستی محاوره با آن را هرچه روان تر یاد بگیریم. مهمتر اینکه پاسخ و واکنش های مناسب و سازنده را به هنگامی که علائم هیجانی با استانداردهای خودمان متفاوت است را بدرستی بیاموزیم.

مثلاً اگر به رئیس مان پیشنهادی دادیم که بجای لبخند با حالتی متعجب به ما زل زد، بدنبالش یک پرسش مطرح کنیم تا بفهمیم واقعاً در سرش چه می گذرد. مقالۀ  "مدل هافستید برای شناسائی فرهنگها "در همین وبلاگ مدل خوبی را برای درک فرهنگهای مختلف ارائه می دهد.

موفق باشید

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب