محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
رویکرد صحیح ؛ لازمۀ مربی گری اثربخش نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ۳ خرداد ۱۳٩٤

 اقتباس از مقالۀ : شما (مدیران) علت تغییر نکردن کارکنان تان هستید توسط ژوزف گرنی

تغییر افراد و سازمان ها عمدتاً به هر دلیلی که باشد، یک نکته کاملاً محرز است و آن اینکه موفق ترین تغییرات زمانی محقق شده که افراد یا سازمان ها تغییر کردن را انتخاب کرده اند. این درست همانجائی است که مربی و تربیت شونده به مسئله برمی خورند زیرا تغییر غالباً یک تحمیل است تا یک انتخاب و به همین خاطر تغییراتی که با تحمیل شروع شده اند تغییرات موفقی نبوده اند.

زمانی که احساس می کنیم چیزی به ما تحمیل شده است – حتی اگر به نفعمان هم باشد -  واکنش طبیعی مان مقاومت است. بنابراین اگر سعی داریم به تغییر چیزی یا کسی کمک کنیم، ابتدا بایستی رویکرد تغییر را مبتنی بر بلوغ و انتخاب و نه تحمیل و سرکوب انگیزه، قرار دهیم.

می توانیم در چنین مواردی بیشتر پرسشگر باشیم و کمتر نصیحت و سخنرانی کنیم. در چنین شرایطی کار ما کمک به دیگران برای تقویت انگیزه هائی است که اگرچه نامشهود هستند اما وجود دارند، بنابراین افراد / سازمانها تمایل بیشتری برای اقدام و اجراء خواهند داشت. اگر ارتباط مان را مبتنی بر مصاحبه قرار دهیم و نه ایراد سخنرانی، آنگاه در کمک به دیگران برای تغییر موفق تر خواهیم بود.

 09121269382

 

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب