محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی و پیاده سازی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک و متوسط (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
روش صحیح عدم توافق با مدیر ما فوق نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ٢٠ اردیبهشت ۱۳٩٤

مأخذ : مدیر بیست دقیقه ای

اگر بخواهیم در مورد موضوع خاصی با مدیرمان مخالفت کنیم، دو نکتهۀ مهم وجود دارد اول اینکه  نترسیم و دوم اینکه عقب نشینی نکنیم. میتوان عدم توافق را بگونه ای سازنده با احترام گذاردن به نظرات وی و ابرازنگرانی جهت بدست آوردن بهترین نتایج برای سازمان، به نمایش در آورد.

 توجه داشته باشیم که می خواهیم سعی کنیم همکاری و مساعدت خودمان را نشان دهیم لذا بهتر است ایده ها و نظراتمان را با اهداف  و نگرانی های مدیرمان مستقیماً پیوند بزنیم. بطور مثال بگوئیم "من متوجۀ نگرانی شما در مورد پیاده سازی طرح جدید هستم اتفاقاً خودم هم نگران این موضوع هستم، اما اخیراً نتایج برخی تحقیقات نشان میدهد که ....."، توجه داشته باشیم که با دست پر و ارائۀ پیشنهادهائی که مدیر بتواند روی آنها کار کند، انتقاد و مخالفت خود را بیان کنیم زیرا مخالفت بدون پیشنهاد کمتر مورد استقبال قرار می گیرد. در مورد اینکه پیشنهادمان چگونه عملیاتی و اجرائی می شود با دقت حرف بزنیم و داده هائی ارائه کنیم که نشانگر مبانی واقعی و نه احساسی پیشنهادمان باشد. همیشه سعی کنیم انتخابها و گزینه های متفاوتی ارائه کنیم. با ارائۀ پیشنهادهای مختلف نشان می دهیم که تا چه اندازه قابل انعطاف بوده و بدینترتیب مدیرمان را نیز تلویحاً به انعطاف پذیری دعوت می کنیم.

درست ارتباط برقرار کردن هنر زیستن است

  نظرات ()
دوستان من اقتصاد آنلاین چهارراه تبليغات رفتار سازمانی دکتر احمد روستا وبلاگ آقای بیابانی آقای سعید میرواحدی مدیریت ارتباط مشتری بازاریابی حسی - میدانی روز نوشته های برویز درگی Harvard Business Review Cambridge University Press Mckinsey & Company سفر به دیگر سو پرتال زیگور طراح قالب