محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
چگونه می توان در دایرۀ عوامل تأثیر گذار بر تصمیم گیری های مدیران ارشد قرار گرفت نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳٩٤

توسط : ژاک نیت بای )از مجموعه وبلاگهای HBR)

در بسیاری از شرکتها، تصمیم گیری در میان دایره ای از کسانی که طرف مشورت مدیران ارشد هستند، اتفاق می افتد. اگر بخواهیم وارد این مجموعه بشویم بایستی این استراتژی ها را بکار بگیریم:

  • مواظب آمار کارهای مان باشیم. مدیران ارشد علاقمند هستند بدانند آیا اهدافی که برای ما تعیین کرده اند، محقق کرده ایم یا خیر؟ و آیا می توانند روی ما حساب کنند؟ لذا بهتر است وقتی به اهداف کاری مان دسترسی پیدا نکرده ایم از بهانه تراشی بپرهیزیم.

  • مواظب باشیم شوک وارد نکنیم. اگر اخبار خوبی در راه نیست، بهتر است موضوع را با مدیر مافوق در میان بگذاریم و زمینۀ پذیرش شرایط جدید را ایجاد کنیم. قطعاً برای ما جالب نیست که مخاطرات و تهدیدهای کارمان توسط دیگران به مقامات ارشد سازمان مان اطلاع داده شود و ما بیخبر از اوضاع، در برابر تحولات برخوردی منفعلانه داشته باشیم.

  • وفاداری سازمانی خود را باثبات برسانیم. مدیران ارشد احساس می کنند صدمه پذیر هستند. آنها در سلسله مراتب سازمانی با نگرانی هائی در خصوص امنیت شغلی خود بخصوص از زاویۀ همکاران، مواجه هستند. اگر می خواهید وفاداری خود را باثبات برسانید بهتر است در مورد دستورات مدیر مافوق  سهل انگاری نکنیم و از ائتلاف با همکاران و قدرت نمائی درگروه های غیر رسمی جداً بپرهیزیم.

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب