محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی و پیاده سازی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک و متوسط (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
بودجه جهانی تبلیغات در سال 2015؛ 540 بیلیون دلار نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ٥ فروردین ۱۳٩٤

منبع: Warc بیست و پنجم مارس 2015

مطابق با پیش بینی آژانس رسانه ای Carat، انتظار می رود بودجه جهانی تبلیغات در سال جاری با افزایش 4.6% در مقایسه با سال گذشته به مرز 540 بیلیون دلار برسد. این پیش بینی همچنین تأکید دارد که تمامی بازارها بیشترین بخش تبلیغات خود را به حوزۀ دیجیتال اختصاص خواهند داد.


Carat ، بر اساس داده های رسیده از 59 بازار در آمریکا، آسیا پاسیفیک، و اروپا خاورمیانه و افریقا (EMEA)،بر این باور است که رسانه های دیجیتالی با 17.1 بیلیون دلار یعنی 15.7% افزایش، بالاترین سهم را خواهند داشت. به نظر می رسد حوزۀ دیجیتال 21.7% سهم این بازار را به خود اختصاص دهد (50% افزایش در تبلیغات موبایلی، و 21.6% تبلیغات ویدئوئی آنلاین اینترنتی). پیش بینی می شود برای اولین بار تبلیغات دیجیتالی در سال 2016، یک چهارم سهم بازار بودجه تبلیغات را به خود اختصاص دهد.


انتظار می رود بیشترین افزایش بودجۀ تبلیغات دیجیتالی  در انگلستان محقق گردد یعنی کشوری که بازارهایش با افزایش 6.4% بودجۀ تبلیغاتی روبرو است. پیش بینی می شود تبلیغات دیجیتالی در انگلستان امسال به 48.2% و در سال 2016 به 51.1% از سهم بازار تبلیغات این کشور برسد.

تبلیغات انگلستان در حوزۀ سلامت و بهداشت نیز با افزایش مواجه خواهد بود. بازار تبلیغات سلامت و بهداشت در اروپای غربی امسال با افزایش 2.8% روبرو است. با اینحال، بودجه تبلیغات در بازار فرانسه مشابه سال گذشته خواهد بود و در آلمان نیز با رشد 1.6% مواجه خواهیم بود.

بنظر می رسد صنعت تبلیغات انگلستان از مسابقات راگبی که در پائیز امسال در این کشور برگزار خواهد شد، بهرۀ خوبی ببرد البته برخی نگرانی هائی نیز بخاطر وضعیت هوا و همچنین بی ثباتی های سیاسی ناشی از انتخابات پارلمانی در ماه مه نیز وجود دارد.

در دیگر بخش های جهان نظیر امریکای شمالی، انتظار می رود با رکورد 4.5% افزایش بودجۀ تبلیغاتی مواجه باشیم، البته لازم به یاد آوری است که امریکا با رشد 4.6% و کانادا 2.5% این رکورد را رقم خواهند زد.

این پیش بینی برای منطقۀ امریکای جنوبی بیشترین افزایش یعنی 11.1% را نشان می دهد در حالیکه حوزۀ آسیا پاسیفیک امسال به رکورد 5.2% افزایش در بودجۀ تبلیغاتی خواهد رسید. در این منطقه ژاپن 0.9%، استرالیا 1%، چین 7.9%، و هند 11% افزایش بودجۀ تبلیغاتی خواهند داشت.

جری بولمان، مدیر اجرائی Dentsu Aegis Network مبتنی بر این پیش بینی Carat اظهار خوشبینی می کند که بودجۀ اختصاص داده شدۀ فعالان اقتصادی به تبلیغات در سال جاری، افزایش قابل توجهی خواهد داشت. وی افزود با توجه به زمانی که با رشد منفی بودجه های تبلیغاتی روبرو بوده ایم، اکنون بنظر می رسد که بیشتر بازارها در حال فعال شدن می باشند و انتظار می رود زمینۀ خوبی برای سال 2016 فراهم آید.

 

آخرین گزارش Warc در خصوص تبلیغات جهانی که در دسامبر 2014 منتشر شد نیز حاکی از احتمال افزایش 4.6% رشد در این بازار بوده و افزایش درحوزۀ دیجیتال 14% یا 16 بیلیون دلار پیش بینی شده است.

گزارش Carat همچنین حاکی از رشد 4.4% و 6.9% برای صنعت تبلیغات امریکا و انگلستان می باشد.

  نظرات ()
دوستان من اقتصاد آنلاین چهارراه تبليغات رفتار سازمانی دکتر احمد روستا وبلاگ آقای بیابانی آقای سعید میرواحدی مدیریت ارتباط مشتری بازاریابی حسی - میدانی روز نوشته های برویز درگی Harvard Business Review Cambridge University Press Mckinsey & Company سفر به دیگر سو پرتال زیگور طراح قالب