محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
برای بازخورد (فیدبک) گرفتن، زمینه اش را فراهم کنیم نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۱٩ اسفند ۱۳٩۳

برگرفته شده از مقاله ای توسط توماس ویدل ودلسبورگ و پیتر برگمان

گرفتن بازخورد صادقانه و مفید، سریع ترین روش برای بهبود و توسعۀ عملکرد در سازمان هر کسب و کار است. اما افراد معمولاً از ارائۀ تصویری کامل یا تصویری واقعی که به بخشهای نه چندان خوب کار اشاره کند، طفره می روند.


لذا بایستی صراحتاً به کارکنان نشان داد که دنبال بازخوردهای واقعی و صادقانه هستیم. مثلاً اگر به آنها بگوئیم "بجای اینکه فقط بازخوردهای خوب بدهید بهتر است بازخوردهای مفید و سودمند ارائه کنید" آنگاه افراد به احتمال زیاد پا پس نمی کشند. یا بجای اینکه در مورد اشتباهات شان آنها را مؤاخذه کنیم، بهتر است از افراد بپرسیم بنظر شما چطور می توان این کار را بهتر انجام داد؟

سعی کنیم بازخوردها، چه خوب و یا بد را مورد قضاوت قرار ندهیم و از افراد بخاطر صداقت درارائۀ بازخورد تشکر کنیم و به آنها نشان دهیم که دقت و نظرات سودمندشان برای ما بسیار ارزشمند است. بازخوردها را یادداشت کنیم و کمی تأمل در واکنش تا نشان دهیم عمیقاً در مورد آنها فکر می کنیم با این کار به افراد نیز فرصت می دهیم تا اگر بخواهند بازخورد دیگری را نیز اضافه کنند.

برای گرفتن فیدبک بهتر است فرصتهای متنوعی برای کارکنان فراهم کنیم.

به یاد داشته باشیم نیروی انسانی شایسته، سرمایۀ اصلی هر کسب و کار است

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب