محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
بازار در شرف اشباع موبایل نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۸ آذر ۱۳٩۳

استکهلم- 19 نوامبر 2014 - WARC

یک تحقیق جدید شرکت اریکسون حاکی از موبایل دار شدن 90% از جمعیت بالای شش سال جهان  طی پنج سال آینده می باشد.

این گزارش تخمین می زند که تعداد مشترکین موبایل از عدد کنونی هفت و یک دهم بیلیون به نه و نیم بیلیون تا سال 2020 افزایش پیدا خواهد کرد یعنی نرخ رشد سالیانه (CAGR) حدود 5%.

پیش بینی می شود سهم گوشی های هوشمند تا سال 2020 با افزایش سه برابری یعنی 15% CAGR به عدد شش و یک دهم بیلیون برسد. این موضوع بخاطر دسترسی بازارهای در حال رشد به این گوشی های با قابلیتهای فرامرزی  طی دو سال آینده می باشد.

تنها در سه ماهۀ سوم 2014، با 110 میلیون مشترک جدید در سراسر جهان مواجه بوده ایم که افزون بر نیمی از این تعداد به منطقۀ آسیا – پاسیفیک (جنوب شرقی آسیا)، و یک چهارم آن به افریقا مربوط می شود.

هند با 18 میلیون در بالا و بدنبال آن چین با 12 میلیون و اندونزی با 5 میلیون، و بقیۀ کشورهای این منطقه با 17 میلیون مشترک، این فهرست را تشکیل می دهند. البته سهم افریقا از این آمار برابر 26 میلیون مشترک بوده است.

ریما کرشی، رئیس بخش استراتژی اریکسون اظهار داشت: کاهش قیمت هزینه های کاربری، قیمت گوشی، به همراه گسترش زیرساختها و پوشش شبکه ای مرتبط ، فناوری تلفن همراه را به پدیده ای جهانی مبدل کرده است که بزودی قریب به تمامی انسانها فارغ از سن و موقعیت جغرافیائی، از آن به عنوان جزئی لاینفک از زندگی روزمره خود بهره خواهند برد.

با افزایش استفاده از تلفن های هوشمند، حجم استفاده از ویدئو همراه تا سال 2020 به ده برابر یعنی 55% از کل ترافیک تلفن همراه، تخمین زده می شود.

با بهبود کیفیت ترافیک ویدئو همراه در شبکه های فعلی G4  و کاهش هزینه های جابجائی داده ها، کاربران رویکرد بیشتری به استفاده از ویدئو همراه خواهند داشت.

این گزارش همچنین نگاهی به شبکه های G5 و ویژگی های آنها داشته است :

  • افزایش پهنای باند به منظور سهولت در جابجائی داده ها،
  • یک تلویزیون منطبق سازی شده از بازارهای مورد نیاز کاربر

-----------------------------------------------

---------------------------------

-----------------

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب