محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی و پیاده سازی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک و متوسط (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
برندها باید مفید باشند نه سرگرم کننده و جالب!!!!!!!! نویسنده: محمد سالاری - جمعه ۱٦ آبان ۱۳٩۳

منبع : WARC هفتم نوامبر 2014

مطابق با تحقیقات جدید، صنعت دیجیتال مفهوم وفاداری برند را تغییر داده است. مصرف کنندگان به برندهائی روی می آورند که کمتر مزاحم آنها می شوند و وقتشان را می گیرند، مفید هستند و نه سرگرم کننده و جالب!!!، و بخاطر وفاداری شان به آنها پاداش می دهند.

شرکت دیجیتالی رازورفیش اخیراً به تحقیقات کمّی از  1680 کاربر آنلاین در بریتانیا، آمریکا، برزیل و چین، بعلاوه تحقیقات کیفی به منظور بررسی تغییراتی که صنعت دیجیتال بر روابط مصرف کنندگان با برندها گذارده است اقدام نمود.

این مطالعات نشان می دهد که مصرف کنندگان به طرز فزاینده ای در حال فرار و احتراز از تبلیغات دیجیتالی برندها می باشند – بیش از 50% نمونه های آماری در بریتانیا و آمریکا و 69% این افراد در چین اظهار داشته اند که از هر ابزار و وسیله ای برای فرار از تبلیغات دیجیتالی اقدام می کنند (مثلاً بستن رول های تبلیغاتی به هنگام بازکردن صفحات اینترنتی و یا استفاده از دی وی آر برای برنامه های تلویزیونی).

شرکت رازورفیش در گزارش خود اظهار می دارد در چنین شرایطی یک تبلیغ خنده دار و سرگرم کننده برای حفظ مشتری کافی نیست بخصوص اگر این تبلیغ بطور تکراری در کلیۀ رسانه ها در معرض مصرف کننده قرار گیرد که در چنین حالتی بجای وفاداری وی موجب خشم و عصبانیت او نیز می شود.

مفید بودن برند برای مصرف کننده در برابر جالب و سرگرم کننده بودن آن، موضوعی است که بطرز چشمگیری در این مطالعه خودنمائی می کرد بخصوص در چین (88%)، در آمریکا (86%)، در برزیل (81%)، و در بریتانیا (79%).

مفید بودن می تواند شکل و قالبهای متفاوت و مختلفی داشته باشد مثلاً راحت تر کردن زندگی مشتری (آسایش)، یا ارائۀ آنچه که مصرف کننده را خرسند می کند(آرامش).

در برزیل 96% نمونه های آماری بر این اعتقاد بودند که یک برند خوب باید زندگی مصرف کننده را راحت تر کند و برای او آسایش بیشتری فراهم آورد. این عدد در آمریکا و چین برابر 81% و در بریتانیا 77% بوده است.

در مورد دوم یعنی تبادل ارزش و خرسندی مصرف کننده، نمونه های آماری حساسیت کمتری به تبلیغات داشتند. بطور مثال 70% نمونه های آماری در آمریکا و بریتانیا، و 77% در چین برای دریافت چیزی، یا مطلبی یا .... در ازای دیدن تبلیغات، حساسیت نداشتند و راضی به دیدن این تبلیغات بودند.

افزون بر این، مصرف کنندگان بر این باورند که برندهای خوب بایستی در ازای وفاداری مشتریان شان به آنها پاداش بدهند. این مطلب را 72% نمونه های آماری در آمریکا، 71% در چین و 65% در بریتانیا تأکید کردند.

  نظرات ()
دوستان من اقتصاد آنلاین چهارراه تبليغات رفتار سازمانی دکتر احمد روستا وبلاگ آقای بیابانی آقای سعید میرواحدی مدیریت ارتباط مشتری بازاریابی حسی - میدانی روز نوشته های برویز درگی Harvard Business Review Cambridge University Press Mckinsey & Company سفر به دیگر سو پرتال زیگور طراح قالب