محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
جگونه با سوء رفتار در تیم کاری مقابله کنیم نویسنده: محمد سالاری - جمعه ٢۸ شهریور ۱۳٩۳

منبع : HBR نوزدهم سپتامبر 2014 

سوء رفتار در محیط کار ریشه در سه نقش مجزا دارد:

1- مدیری که بر نقاط ضعف افرادش متمرکز است

2- قربانیانی که فرصت دفاع از خویش ندارند

3- و شاهدان یا ناظرانی که مهر سکوت بر لب دارند و نسبت به فعل و انفعالات بی تفاوت هستند.

هبچ فرقی نمیکند که در چه جایگاهی قرار داریم و بازیگر کدامیک از نقشهای بالا هستیم زیرا تنها با رفتاری متمایز می توان به سوء برخوردها در محیط کار خاتمه داد:

  •  به عنوان مدیر به این بیندیشیم که چگونه استرس های خویش را با تمرکز بر نقاط ضعف افراد تیم و اعتراض به آنها آرام می کنیم. بهتر است راه بهتری برای تخلیه استرس پیدا کنیم و اگر بدنبال تقویت نقاط ضعف افراد تیم مان هستیم راه منطقی و درستی برای این کار پیدا کنیم.
  • به عنوان قربانی و متهم بهتر است به خود اتکا کنیم نه با رفتار مشابه بلکه با گرفتن موضعی منطقی و قدرتمند مثلاً در مقابل داد و فریاد مدیر بالا دستی بجای رفتاری منفعل و یا مشابه به او بگوئیم : فکر می کنم بتوانیم بدون بالا بردن صدا و داد و فریاد، این موضوع را با هم حل و فصل کنیم.
  • به عنوان شاهد و ناظر ماجرا، باید کاری کرد، سعی کنیم ضمن جلب حمایت دیگران برای مشورت، نصیحت، و یا ارائۀ راه حل با مسئله برخورد داشته باشیم مثلاً اگر صحبت کسی در جلسه مکرر قطع می شود از دیگران بخواهیم که اجازه دهند وی نقطه نظراتش را بیان کند و فرصت پیدا کند تا مطلبش را ارائه نماید.
موفق باشید
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب