محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی و پیاده سازی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک و متوسط (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
سه پرسشی که مدیران اجرائی بایستی از بخش عملیاتی بپرسند نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ٢٢ امرداد ۱۳٩۳

هر چقدر ارتفاع هرم سازمان شما بلندتر باشد کسب اطلاع از آنچه در بخش عملیات می گذرد سخت تر خواهد بود. با پرسیدن این سئوالات از کارکنان خط مقدم و بخش عملیات می توان درک بهتری از اوضاع شرکت در  بخش های مهم تعامل با مشتریان و تأمین کنندگان داشت:

  • چگونه می توانم به شما کمک کنم؟ با طرح این پرسش از کارکنان، مشتریان، و تأمین کنندگان و اطمینان از اینکه مدیران میانی نیز چنین می کنند، می توان اهمیت عملکرد این افراد برای شرکت را ترسیم نمود.
  • چرا این کار را به این روش انجام می دهیم؟ بپرسیم تا یادبگیریم نه اینکه انتقاد کنیم. انسانها از اینکه کسی به حرفهایشان گوش کند لذت می برند و ما از بازخورد واقعی منتفع خواهیم شد. برای تعیین تغییراتی که بایستی محقق گردد باید فهرستی از افراد ،کارها، و مقیاس های سنجش برای تغییر فراهم کنیم.
  • آیا امکانات و حمایت کافی برای انجام کارهایت در اختیار داری؟ از افراد بپرسیم آیا امکانات لازم برای انجام کارهایشان در اختیار دارند و با حفظ تماس با آنها موجب انگیزش، جلب اعتماد، و ایجاد یک درک مشترک از چشم انداز شرکت شویم.
  نظرات ()
دوستان من اقتصاد آنلاین چهارراه تبليغات رفتار سازمانی دکتر احمد روستا وبلاگ آقای بیابانی آقای سعید میرواحدی مدیریت ارتباط مشتری بازاریابی حسی - میدانی روز نوشته های برویز درگی Harvard Business Review Cambridge University Press Mckinsey & Company سفر به دیگر سو پرتال زیگور طراح قالب