محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
چهار عاملی که هر طرح کسب و کار بایستی تکلیف آن را روشن کرده باشد نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ٥ تیر ۱۳٩۳

ممکن است یک ایدۀ عالی و بی نظیر برای یک کالا یا خدمت جدید در سر داشته باشیم. البته در چنین شرایطی هیجان زده می شویم و انرژی زیادی در خود احساس می کنیم. اما صبر کنید لازم است که یک طرح کسب و کار مدون تهیه کنیم. سرمایه گذاری و جذب شریک و یا تأمین کنندگان مالی برای این کار ایجاب می کند تا پاسخ موجه برای چهار پرسش داشته باشیم:

  • افراد و همکاران : چه کسی یا کسانی این کسب و کار را راه اندازی و به اجراء در می آورند و تأمین کنندگان منابع آن درخارج از مجموعه چه کسانی هستند؟
  • فرصت ها : محصولی که ارائه می دهیم چیست و مشتریان ما چه کسانی هستند؟ سرعت رشد این کار چقدر است (چه زمانی به نقطۀ سر به سر می رسیم و نرخ برگشت سرمایه چه میزان است)؟
  • متن فعالیت: ایجاد تصویری جامع و کلی از فضا و محیطی که در آن فعالیت انجام می پذیرد. عوامل کلان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، تکنولوژیکی چگونه است؟ روند رشد جمعیت و شاخص های مرتبط با آن چگونه است؟ دیگر  فاکتورهای متغیر غیر قابل کنترل کدام هستند؟
  • مخاطره ها: در مورد هر تهدید و فرصت احتمالی یک سناریو داشته باشیم و واکنش های ضروری به آن شرایط را از قبل آماده داشته باشیم.

موفق باشید

09121269382

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب