محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
پرسشهائی که نوآوران موفق می پرسند نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳٩۳

اقتباس از مقالۀ هشت پرسش مهم برای هر نوآور تجاری اثر اسکات آنتونی

زیاد پرسیدن یکی از ویژگی های افراد نوآوراست. پرسیدن بجای هجوم بردن جهت انجام کارها به ما کمک می کند تا با بهبود توان خود برای تعیین حوزه ها و فرصتهای رشد یا توسعه و درک تهدیدها، تصویر روشنی از کل فرآیند نوآوری را ترسیم نمائیم.
تلاش کنیم تا با پرسیدن سئوالاتی از این قبیل به افزایش درجۀ توفیق خود در نوآوری کمک کنیم:

  • مشتریان تلاش می کنند چه مسئله ای را چاره کنند؟ اگر مشتریان پول و وقت خود را صرف حل مسئله ای می کنند وظاهراً راه حلی نیز وجود ندارد، این بهترین نشانه از وجود فرصت برای یک نوآوری است.
  • آیا کسی برای مسئله مشابه راه حلی پیدا کرده است؟ ممکن است کسی در شرکت، صنعت ، و یا کشور دیگری موفق به ابداع راه حل برای مسئله مشابه شده باشد. ایده گرفتن از رویکرد آنها به حل مسئله می تواند دسترسی به راه حل مسئله ما ن را سرعت ببخشد.
  • چه کاری می توان انجام داد که تنها تعداد معدودی افراد یا شرکتها در سراسر عالم قادر به انجام آن باشند؟ تنها و منحصر به فرد بودن در چه حوزه ای (یک برند قابل اعتماد، داشتن یک کانال توزیع فراگیر، دارا بودن دانش فنی و تکنولوژیکی بخصوص) امکان پذیر است؟ تا بدانوسیله ارائۀ یک مزیت رقابتی قدرتمند میسر گردد.

موفق باشید

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب