محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
سه نکته برای ادارۀ کسب و کارهای خانوادگی نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ٥ خرداد ۱۳٩۳

اقتباس از مقاله ای توسط جاش بارون و راب لاچنیو

کسب و کارهای خانوادگی ذاتاً آشفته و نا منظم هستند. ترکیب غیر قابل تجزیۀ خانواده و کسب و کار و ایجاد توازن بین این دو بسیار چالش آفرین بوده و افراد احساس درماندگی، قدرناشناسی، و ناتوانی در حل برخی مسائل می کنند. البته مدیریت کسب و کارهای خانوادگی می تواند با رعایت برخی نکات به یک مزیت و برتری نیز تبدیل گردند:

  • ارتباطات مختلف را از یکدیگر تفکیک کنیم. برای اینکه به کارها سر و سامان بدهیم لازم است چهار اتاق فکر برای تعاملات مشخص درست کنیم. اول مدیران کسب و کار، دوم هئیت مدیره، سوم مالکان، و چهارم اعضای خانواده.
  • ذهن کروکودیلی خود را مدیریت کنیم. این همانچیزی است که متخصصین عصب شناسی(نورولوژیست ها)، آن را جسارت هیجانی  اثر گذار بر پردازش افکار و کاهندۀ کنترل تمایلات می نامند.
  • نسل جدید رهبری و مدیریت سازمان را پرورش دهیم. نقش ما با اینکه مهم و اساسی است اما موقت خواهد بود. بچه ها را برای اداره و رهبری کسب و کار تربیت کنیم. این کار را با ایجاد چالش برای آنها در دنیای واقعی کسب و کار انجام دهیم. اجازه دهیم شکست بخورند و سپس به آنها کمک کنیم تا سرپا بایستند. به خود بقبولانیم که آنها کسب و کار را به شیوه ای دیگر مدیریت و رهبری خواهند کرد.
موفق باشید
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب