محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
سئوال درست را بپرسیم تا در کار پیشرفت کنیم نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۳٠ فروردین ۱۳٩۳

برگرفته شده از مقاله ای به قلم جان بی سان از شبکه بلاگهای هاروارد بیزنس ری ویو

افرادی که علاقمند به پیشرفت شغلی هستند، نیازمند بازخورد از جانب دیگران می باشند و بسیاری از شرکتها این مسئله را با عملکرد سالیانه و بازخوردهای 360 درجه و دیگر ابزارها اندازه گیری می کنند. اما اینها فقط تا حدودی برای مدیرانی که تشنۀ ارتقاء هستند، مفید خواهد بود زیرا این چارچوب ارجاعات بیشتر مبتنی بر شغل فعلی است. اگر بخواهید به  فاز بعدی شغل تان بیندیشید و در آن پیشرفت کنید بایستی برای این سه پرسش، پاسخی درخور بدهید:

  • چه عواملی در اینکه چه کسی به سمت های عالی ارتقاء پیدا کند(یا نکند)، دخیل است؟
  • جایگاه من در خصوص این شاخص های ارتقاء چگونه است؟
  • هنوز به چه مهارتهائی احتیاج دارم تا مطابق با این شاخصهای ارتقاء، پیشرفت کنم؟

اینها پرسشهای سختی است که معمولاً هر کسی نمی تواند به آنها پاسخ بدهد. بنابراین برای مباحث و گفتگوهای شغلی با افرادی که این شغل را می شناسند، برنامه ریزی کنید. اطمینان حاصل کنید که از هرگونه واکنش دفاعی  که ممکن است مانع بازخورد صادقانۀ رئیس تان شود، جلوگیری کرده اید.

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب