محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
سه نکته برای افزایش مهارت شنیداری مدیران نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ٢٠ اسفند ۱۳٩٢

منبع : HBR مورخ ده مارس 2014

شنیدن دیدگاهها و نقطه نظرات دیگران به شیوه ای فعالانه، می تواند به وسعت درک ما از دیگران بسیار کمک کند. این مهارت می تواند به بیشترین ادراک ما از کارکنان بیانجامد و نهایتاً توان ما در رهبری کسب و کارمان را ارتقاء دهد. برای توانائی بیشتر در این زمینه به سه نکته زیر توجه و آن را تمرین کنیم:

  • متوجۀ علائم غیر گفتاری باشیم. مثلاً لحن گفتار، حالت چهره، و دیگر نمادهای زبان تن را مورد توجه قرار دهیم. نکاتی که به زبان نمی آورند را مورد کنکاش قرار دهیم بطور مثال بپرسیم "به نظر خوشحال، هیجان زده، ناراحت، عصبانی، و .... می آئید، دوست دارم در مورد مطلبی که گفتید بیشتر بشنوم".
  • به طرف مقابل اطمینان بدهیم که حرفهایش را فهمیدیم. این کار را با واکنش های مناسب گفتاری مانند برخی پرسشهای مرتبط، توضیح و تعبیر حرفهای طرف مقابل و درخواست تأئید از ایشان (یعنی منظورتان این است که ....) و البته غیر گفتاری نظیر حالتهای صورتمان، تماسهای چشمی، و سرتکان دادن (به مفهوم تأئید سخنان ) ایشان می توان انجام داد.
  • برای اینکه به طرف مقابل بگوئیم حرفهایش را از یاد نبرده ایم بهتر است در پایان نکات اصلی پیام وی را دوباره با خودش مرور کنیم.

علم و هنر ارتباط برقرار کردن، از مهمترین مهارتهای مدیریتی است

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب