محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
انگیزه بخشی در کسب وکارهای پردردسر نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۳ اسفند ۱۳٩٢

برگرفته شده از: "Managing People on a Sinking Ship" توسط آمی گالو

وقتی کسب و کارمان با کاهش فروش مواجه است، هرگز نمی توانیم نسبت به امنیت آن درآینده مطمئن باشیم. در چنین شرایطی که ممکن است سازمان کاری مان دستخوش تکانه های شدیدی بشود، چگونه می توان کارکنانی که  هراسان از آیندۀ شغلی خویش هستند را مدیریت کرد؟ حتی اگر بوضوح معلوم باشد که شرکت دچار دردسر شده، بازهم می توان به افراد کمک کرد تا بر حصول نتایج بهتر متمرکز باشند و این هراس بر بدتر شدن اوضاع نیفزاید :

  • صداقت : تا آنجا که می توانیم در خصوص شرایط و آمارها و نتایج کاری با کارکنان صریح و بی پرده و از روی صداقت ارتباط برقرار کنیم. مخفی نگاهداشتن و یا چشم پوشی از آنچه در شرف وقوع است به مفهوم از دست دادن همراهی و حمایت بخش مهمی از منابع سازمان مان آنهم در شرایط سخت که به کمک آنها احتیاج داریم می باشد. در چنین شرایطی حساسیت افراد به حقیقت پوشی و یا دروغ شنیدن بسیار بالا می رود و در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی احساس بیگانگی و نامحرم بودن  با خانوادۀ کاری خود می کنند و در نتیجه نسبت به شرایط منفعل می شوند.
  • اهداف والاتری را برای افراد تعریف کنیم: افراد باید بدانند که کارهایشان در هر شرایط برای شرکت مهم است. زمانی که موفقیت شرکت هدف نباشد، آنگاه باید منابع مان را صرف چیزهای دیگر بکنیم که برای کارکنان بلحاظ شخصی اهمیت پیدا می کند نظیر شرکت در مباحث حاشیه ای و چالشهای انحرافی وغیر سازنده.
09121269382
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب