محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
تنازع برای همکاری و تنازع برای خصومت ورزی نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ۱٦ بهمن ۱۳٩٢

برگرفته شده از مقاله : استراتژی منازعه برای آدم خوب ها توسط  لیان دایوی

شاید با احتراز از ورود به یک تنازع کاری روشن و سالم، در خصوص موضوعات پیرامون خود احساس یک فرد شیک و اتوکشیده به شما دست بدهد، اما این یک نگاه و رفتار غیر خلاقانه است.

اگر چه اختلاف نظر و تلاش برای تبیین آن ممکن است کار راحتی نباشد اما همین اقدام منبع پر جوشش نوآوری حقیقی و فرآیندی مهم برای شناسائی و تحلیل مخاطرات و ریسک ها می باشد.
توجه به شیوۀ ابراز نظر می تواند به ما کمک کند تا همان احساس خوب در مورد خودمان (که با عدم اظهار نظر سعی می شود بدست آوریم) را از دست نداده و حفظ کنیم. وقتی با فردی یا موضوعی مواجه می شویم که توافقی با نقطه نظراتمان ندارد می توانیم از این تاکتیکها برای ایجاد همکاری و نه خصومت ورزی، استفاده کنیم:

  • نظر مخالف را با حرف ربط "و" ابراز کنیم و نه با " اما" یا "ولیکن". لزومی ندارد برای اثبات صحت حرف خودمان از دیگران غلط بگیریم.
  • از پرسشهای باز استفاده کنیم بجای اینکه استنتاج کنیم و نتیجه بگیریم. مثلاً جملۀ " به نظر شما نتایج این اقدام بر مشتریان چه خواهد بود؟" راه را برای تجدید نظر طرف مقابل بهتر باز می گذارد تا اینکه بگوئیم " مشتریان با اینکارعصبانی خواهند شد."

هدف از مذاکره را همیشه در طول مذاکره به یاد داشته باشیم

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب