محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی و پیاده سازی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک و متوسط (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
انتقادهای مشاور(مربی) را به گوش جان بشنویم نویسنده: محمد سالاری - جمعه ٢٧ دی ۱۳٩٢

منبع : مقالۀ شیلا هین و داگلاس استون (وبلاگهای مرتبط با HBR )

شنیدن انتقاد کار چندان راحتی نیست وهرکسی نمیتواند بدون واکنش و یا حتی قضاوتهای هیجانی از انتقاد یک برداشت سازنده داشته باشد. با اینحال هنر شنیدن انتقاد می تواند شرط لازم برای توسعه و موفقیت به حساب آید. خبر خوب اینکه می توان ظرفیت شنیدن و پذیرش انتقاد را افزایش داد و این هنر را ملکه کرد.

"برای شنیدن انتقاد نقشی فعال بگیریم و نه منفعل"

ابتکار عمل را در دست بگیریم و در شیندن بازخورد از دیگران پیشدستی کنیم. ممکن است دیگران بخواهند عملکرد مان را مورد ارزیابی قرار دهند که در این صورت توان شنیدن انتقاد به چالش کشیده خواهد شد لذا برای مواجه نشدن با این چالش بهتر است خودمان پیشقدم شویم و نظر دیگران را در مورد اقدامات و کارهای مان جویا شویم:

توجه داشته باشیم به جای پرسشهای باز و غیر متمرکز مانند ارزیابی شما از عملکرد من چیست؟ بایستی پرسش را به گونه ای طرح کنیم  که پاسخ معین و قابل بهره برداری بدست آوریم مثلاً بپرسیم به نظر شما کدام اقدام من جلوی پیشرفت کار را می گیرد؟  یا کدام اقدام را لازم است  انجام دهم تا نتیجۀ بهتری بگیرم؟

در چنین شرایطی (که خودمان مبتکر بازخورد گرفتن هستیم) پاسخ هر چه باشد اما فاکتورهای هیجانی و حاشیه ای به حد اقل ممکن کاهش پیدا می کند و شنیدن نکات مفید به راحتی امکان پذیر می گردد.

برقرار کردن رابطۀ درست یک هنر است و درست ارتباط برقرار کردن هنری دیگر

  نظرات ()
دوستان من اقتصاد آنلاین چهارراه تبليغات رفتار سازمانی دکتر احمد روستا وبلاگ آقای بیابانی آقای سعید میرواحدی مدیریت ارتباط مشتری بازاریابی حسی - میدانی روز نوشته های برویز درگی Harvard Business Review Cambridge University Press Mckinsey & Company سفر به دیگر سو پرتال زیگور طراح قالب