محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
وقتی با مدیران ارشد سازمان ملاقات می کنید، از زمان بهترین استفاده را ببرید نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ۱٩ آبان ۱۳٩٢

اقتباس از : چهار حوزه ای که مدیران ارشد بایستی بر آن تمرکز کنند / توسط پیتر برگمان

ملاقات با مدیری که زمان زیادی ندارد به مفهوم استفاده بهینه از منابع کمیاب است. تمرکز بر موضوعات پیش پا افتاده در چنین زمانی می تواند اتلاف زمان و فرصتهای ارزشمند باشد. در عوض پرداختن به موضوعات مهم در چنین فرصتهائی می تواند به تحولات مهمی در سازمان بیانجامد.


در اینجا به سه نکته در هنگام ملاقات با مدیران ارشد یک شرکت اشاره می شود:

اصول و مبانی و نه جزئیات. اهمیت را با صفرهائی که در جلوی عدد قرار می گیرند محاسبه کنید. یک تصمیم گیری پانصد هزارتومانی و یا یک تصمیم گیری پنجاه میلیون تومانی؟

رهبری آینده. رهبری فعلی سازمان بایستی درگیر مسائل جاری و رشد شرکت باشد. یک طرح جایگزینی ارائه دهید که شامل رهبرانی لایق و کارآمد باشد و پرداختن به مباحث یا موضوعات استراتژیک و  راهبردی را تشویق نماید.

موضوعات غیرقابل چانه زنی. چه این موضوع به عملکرد یک واحد مربوط شود و یا به سبک رهبری مدیر ارشد و یا حتی یک درگیری بین تیم مدیران ارشد، اگر موضوعات مهم را پیش نکشیم و در مورد آنها گفتگو نکنیم، آنگاه ممکن است سازمان را به ورطۀ سقوط بکشانیم. مطرح کردن موضوعاتی که ظاهراً قابل بحث نیستند و سر آنها نمیتوان چانه زد، باعث می شود تا عملکرد سازمان بهبود پیدا کند.

تغییر کار آسانی نیست برای تحقق آن می باید سخت تر از نهادهای موضوع تغییر بود

 

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب