محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
پنجاه کاری که برای راه انداختن یک کسب و کار جدید باید انجام دهید نویسنده: محمد سالاری - جمعه ٢٥ اسفند ۱۳۸٥
منبع:www.nolo.com

                                                             

پنجاه کاری که برای راه انداختن یک کسب و کار جدید باید انجام دهید

تمام نکاتی که برای راه اندازی یک کار تازه بایستی رعایت نمود

آیا در فکر راه اندازی یک کسب و کار تازه هستید؟ هیچ اشکالی ندارد، مطمئن باشید که تنها  نیستید. همه ساله هزاران نفر برای فروش محصولات و خدمات خود به همین  فکرمی افتند. بعضی ها موفق میشوند و برخی هم شکست می خورند. هر چه بیشتر در مورد راه اندازی یک کسب و کار جدید مطلب بدانید، قدرت شما در خلق مجموعه ای که پایدار بماند و به سود دهی و رضایت خاطر شما بیانجامد، بیشتر خواهد شد. چک لیست زیر بهترین کمک برای شروع مراحل ابتدائی یک کسب و کار تازه است.

ارزشیابی و ایجاد یا  توسعه یک ابتکار اقتصادی  

1-    آیا نوع کسب و کار متناسب با شما میباشد؟ ( میتوانید به مقاله تحقیق و راه اندازی کسب و کار مناسب مراجعه فرمائید).

2-    از تحلیل نقطه سر به سر برای اطمینان از سود دهی ایده اقتصادی تان بهره ببرید. ( مقاله آیا میتوان از این راه پول در آورد؟ را بخوانید).

3-    یک برنامه مدون کسب و کار شامل بررسی سود و زیان و حجم نقدینگی را تهیه نمائید.( مقاله تدوین یک برنامه کسب و کار را ببینید).

4-    منابع مالی برای شروع و راه اندازی کسب و کار را تعیین نمائید. ( به مقاله  تغذیه مالی یک کسب وکار جدید مراجعه نمائید ).

5-      یک برنامه بازاریابی تهیه کنید.

در مورد  ساختار قانونی کسب وکارتان  تصمیم گیری نمائید

·        مالکیت یک نفره

·        شرکت با مسئولیت محدود

·        شرکت تضامنی و یا تعاونی

·        شرکت سهامی خاص و ...

11-  قبل از تصمیم گیری در مورد ساختار سازمان خود از منابع مختلف و منجمله یک کارشناس استفاده کنید و برای  سئوالاتی که درذهنتان میباشد پاسخ تهیه نمائید.

نامی را برای کسب و کارتان انتخاب نمائید

12-    به اسامی مختلفی که میتواند با نوع محصول و خدمات شما تناسب داشته باشد ، بیاندیشید.

13-  اگر میخواهید کسب و کار اینترنتی و به لحظه (online ) راه بیاندازید،  بهتر است امکان ثبت نام مجموعه خود را به عنوان یک  domain بررسی نمائید.

14-  از اداراتی که  متصدی اسامی فعالان اقتصادی در حوزه شما میباشند جهت انتخاب نامی که تکراری نباشد، استعلام نمائید.

15-     برای تعیین نام شرکت با اداره ثبت شرکتها میتوانید هماهنگی نمائید.

16-    آندسته از اسامی که هویت تجاری دیگران میباشد و یا موجب سر در گمی مشتریان میگردد را حذف کنید.

17-    از اسامی باقیمانده در فهرست تان بالاخره مناسب ترین را انتخاب نمائید.

نام کسب و کارتان را ثبت نمائید

18-    اقدامات اولیه و تهیه مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام مجموعه اقتصادی تان در اداره مربوطه.

19-    تثبیت نام به عنوان معرف کالا و خدمات شما ضمن تعیین حوزه فعالیت.

20-  تثبیت نام به عنوان یک domain و آدرس اینترنتی ( در صورتی که بخواهید فعالیت خود را در فضای اینترنتی داشته باشید ).

تهیه مدارک سازمانی

21-    تهیه مرام نامه و اصولی که افراد مجموعه اخلاقا" خودرا بدان پای بند بدانند.

22-    تهیه و تنظیم اساسنامه

23-    تهیه و تنظیم چارت سازمانی

24-    تهیه و تنظیم شرح وظائف و فرآیند کاری هر بخش

پیدا کردن محل کار

25-    ویژگی ها و فیزیک مورد نیاز شغل تان را شناسائی نمائید( به مقاله ده نکته برای انتخاب محل کار رجوع کنید).

26-    توان خودرا برای پرداخت اجاره تعیین نمائید.

27-  بهترین همسایگی های برای کسب و کارتان را تعریف کنید و تحقیق نمائید آنان به طور متوسط چه مقدار اجاره پرداخت مینمایند.

28-  مکان هائی را که برای کار انتخاب میکنید بایستی کاملا مناسب برای نوع کارتان باشد ضمن آنکه فعالیت شما در آنجا محدودیتهای  قانونی نداشته باشد.

29-    قبل از امضاء هر قرارداد اجاره ، آن را به دقت مطالعه کرده و بهترین و مناسب ترین مورد را انتخاب نمائید.

تهیه مجوزها و دیگر مدارک رسمی و قانونی

30-    برقراری ارتباط و ثبت شدن نزد سازمان های رسمی مانند اداره مالیات و ...

31-    مجوزهای مهارتی و مدارک تائید کننده این مهارتها.

32-     کسب مجوز فعالیت از اتحادیه صنفی و یا دیگر مراجع ذیربط.

33-    کسب مجوز های مرتبط با کیفیت کار نظیر انواع  استانداردها و ...

34-    کسب تائیدیه های کاری از مراجع ذیصلاح نظیر لیسانس ها و ...

بیمه

35-    تعیین ابزار و وسائل کاری که بایستی پوشش بیمه ای داشته باشند.

36-    تماس با یک شرکت بیمه و تخمین مبلغ انواع بیمه ها.

37-    بیمه مسئولیت برای آندسته از کارهائی که بسیار مسئولیت زا میباشند.

38-     بیمه اموال چنانچه ارباب رجوع و مشتریان در محل کار شما حاضر میشوند.

39-    بیمه محصولات خطرناک و یا حساس ، چنانچه چنین محصولاتی تولید میکنید.

40-    بیمه خسارت و دزدی و یا صدمه دیدن حین کار.

41-    بیمه پزشکی و از کار افتادگی برای خود و کارکنانتان.

راه اندازی سیستم مالی

42-    رویه مالی خود را بر اساس سیستم خرید و فروش نقد یا نسیه انتخاب نمائید.

43-    چنانچه چرخه فعالیت سالیانه شما با تقویم هم خوانی ندارد، سال مالی خود را معین نمائید.

44-    تمامی پرداخت ها ودریافت ها را ثبت نمائید.

45-    استخدام و یا مشاوره با یک کارشناس حسابداری را مد نظر قرار دهید.

46-    از دفاترو یا نرم افزارهای مالی متناسب استفاده کنید.

سیستم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات را راه اندازی کنید ( تا غافلگیر نشوید)

47-     با روال  پرداخت مالیات درساختار صنفی خود آشنا شوید.

48-    با روش هائی که موجب کاهش پرداخت مالیات میشوند آشنا شوید.

49-    ازکتب و نشریات مربوط به امور مالیاتی غافل نشوید.

50-    یک تقویم مالیاتی برای کارتان تنظیم کنید.

همانطور که می بینید برای راه اندازی یک کسب و کار بایستی چندین مورد تصمیم گیری و سیاست گذاری نموده و برنامه کاری مدون تنظیم و اجراء نمائید.

پایان

 

 

 

 

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب