محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
آیا می توانید یک عامل تغییر باشید؟ (مدیرانی که به دنبال تغییر هستند بخوانند) نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٢٦ امرداد ۱۳٩٢

برگرفته شده از کتاب:

 The Network Secrets of Great Change Agents,” by Julie Battilana and Tiziana Casciaro.

 تفاوت یک رهبر که تغییرات را در سازمان خود به شیوه ای موفقیت آمیز مدیریت می کند با رهبری که قادر به انجام این کار نیست، اغلب متأثر از کارآئی شبکه های ایشان می باشد. برای درک اینکه ارتباطات ما درست است یا نه می توان این پرسشها را از خود پرسید و این ارتباطات را ارزیابی کرد:


  • آیا افراد برای گرقتن راه حل های کاری به من مراجعه می کنند؟ وقتی همکاران به ما اتکا می کنند علامت آن است که به ما اعتماد کرده اند و برای صلاحیت، خرد، و نفوذ ما احترام قائل شده اند. این افراد هرچه بیشتر به ما مراجعه کنند ما را بیشتر به مرکز شبکۀ کاری شرکت مبدل می کنند.

  • آیا تماسهای شبکه ای ما به یکدیگر اتصال دارند؟ این می تواند یک امتیاز باشد زیرا ما را به یک شبکۀ جامع با سطح بالائی از اعتماد و حمایت هدایت می کند. در این شبکه اطلاعات و ایده ها از طریق کانالهای متعدد (رسمی، غیر رسمی، کتبی، شفاهی، دیجیتال و ...) و چندگانه تبادل می شوند وبنابراین هماهنگ کردن گروه بسیار ساده تر و روان تر انجام می پذیرد.

  • چه کسی از افراد گروه مردد است و یا قویاً با تغییرات مورد نظر مخالفت می کند؟ گاهی این مواضع واضح و روشن نیستند بهتر است به رفتار افراد توجه داشته باشیم از آنها سئوال کنیم مستقیم یا غیر مستقیم تا احساس شان در مورد این تغییرات را تشخیص بدهیم و یک بایگانی  ذهنی از مشاهدات خود تشکیل دهیم تا بتوانیم از آنها در مواقع ضروری استفاده کنیم.

تغییر یک ضرورت مهم برای بقا است، آن را بدرستی مدیریت کنیم تا باقی بمانیم

تلفن تماس: 09121269382

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب