محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
ارزیابی مشتریان بالقوه نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٥ امرداد ۱۳٩٢

قبل از معرفی یک محصول به بازار بایستی بدانیم چه تعداد مشتری آن را خواهند خرید. برای این منظور دو روش وجود دارد:

 

الف – رویکرد پائین به بالا : اگر درحال حاضر مشغول فروختن برخی محصولات مرتبط هستیم بهتر است کار را با مشتریان فعلی آغاز کنیم. مثلاً بررسی کنیم در بین این مشتریان چه کسانی به این محصول جدید علاقه دارند و درصورت ارائه به بازار آن را خواهند خرید؟ آنگاه می توان از نتیجۀ این بررسی به ارزیابی مشتریان بالقوه محصول جدید دسترسی پیدا کنیم و تعداد این مشتریان را تخمین بزنیم. در اینجا می توانیم به بخشهای دیگر بازار نظیر افرادی که نیازهای مشابه دارند هم فکر کرد.

ب – رویکرد بالا به پائین : کار را با یک بخش بزرگ از مردم آغاز کنید (مثلاً تعداد دانشجویان کل کشور یا تعداد خانواده های سه نفره در استان ...)، آنگاه یک سری از ویژگی ها نظیر سطح در آمد، سن و... را در این جامعۀ آماری اعمال کنید تا بازار بالقوه مورد نظر ، بدینوسیله محدود و مشخص تر شود.

توصیه می شود برای اینکه بهترین نتایج را بدست آوریم از هر دو روش استفاده کنیم و نتایج را با هم مقایسه کنیم.

موفق باشید  تلفن تماس : 09121269382

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب