محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی و پیاده سازی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک و متوسط (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
مشتری به چیزی بیشتر از محصول احتیاج دارد نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ۳٠ خرداد ۱۳٩٢

منبع : HBR  سیزدهم ژوئن 2013

بهترین فروشندگان موضوع فروش را یک مشاوره می دانند و نه یک معامله. این افراد راههائی را پیدا می کنند تا چیزی بیشتر از محصول به مشتریان ارائه دهند. در اینجا به سه مورد از روشها ئی که می توان برای مشتریان بالقوه ارزشمند تر ظاهر شد، اشاره می شود:

  • توجه مشتریان را به مواردی جلب کنید که خودشان لحاظ نکرده اند: کار را با سخنرانی در مورد اشکالاتی که در وضعیت مشتریان مشاهده می شود، آغاز نکنید. صحبت با ایشان را به موضوعات عمیق تر هدایت کنید، اجازه دهید بیشتر مشتری صحبت کند و آنگاه با پیشرفت صحبت ها، راه حل ارائه کنید.
  • فرصتهائی که مشتریان از دست داده اند را مشخص کنید: اگر توانستید این فرصتها را شناسائی کنید، آنگاه به مشتریان کمک کنید از این امکانات دست نخورده مطلع شوند(مثلاً بازارها، فناوریها، روندها و ...) تا بتوانند به رشد و توسعه کسب و کارشان بهتر بیندیشند.
  • آنها را در زمان مقتضی به جائی دیگر ارجاع دهید: بدیهی است که تمام مشتریها به آنچه شما ارائه می دهید، احتیاج ندارند. در چنین مواردی آنها را راهنمائی کنید و به همکارانی ارجاع دهید که بتوانند نیاز وی را تأمین کنند.

موفق باشید

  نظرات ()
دوستان من اقتصاد آنلاین چهارراه تبليغات رفتار سازمانی دکتر احمد روستا وبلاگ آقای بیابانی آقای سعید میرواحدی مدیریت ارتباط مشتری بازاریابی حسی - میدانی روز نوشته های برویز درگی Harvard Business Review Cambridge University Press Mckinsey & Company سفر به دیگر سو پرتال زیگور طراح قالب