محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
تأثیرافرادی که مشکل دارند را خنثی کنید نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ٢٦ بهمن ۱۳٩۱

منبع: HBR چهاردهم فوریه 2013

 

سروکله زدن با شخصیتهای مشکل آفرین و دردسرزا موجب می شود تا احساس ضعف به شما دست بدهد. واقعاً با یک مشتری یا همکاری که با ارائۀ شما مشکل دارد، چه می کنید؟ برای پاسخ به این پرسش سه روش زیر پیشنهاد می شود تا بتوان اوضاع را کنترل و مدیریت کرد

  • توجهات را به چیز دیگری معطوف کنیم. بر احساسات خود متمرکز شویم. مثلاً بگوئیم "احساس خوبی ندارم چون می دانم این کار مهمی است اما من هم به پیشنهادم اعتقاد دارم". این به ما کمک می کند تا شرایط هیجانی حاکم بر اوضاع را کنترل کنیم تا بتوانیم پاسخهای متفکرانه ای به پرسشها و انتقادات طرف مقابل بدهیم.
  • پاسخ دادن به صورت غیر قضاوتی. ضد حمله تنها موجب تنش می گردد. جمله ای مانند بالا می تواند فرد یا افراد مقابل را خلع سلاح کند و او را از یک شرایط هیجانی به یک فضای فکری سوق دهد.
  • یک پرسش متفکرانه مطرح کنیم. به عنوان مثال اگر مشتری هنگام ارائه بر مطالب ما متمرکز نیست و با تلفن یا ... مشغول است، می توان گفت: می دانم سرتان شلوغ است اما فکر می کنید دلیل اینکه من نمی توانم توجه شما را به موضوعی که مطرح کرده ام جلب کنم چیست؟ پرسشهائی از این دست می تواند به فرد کمک کند تا توجه بیشتری به رفتار خود داشته و یا آن را تغییر دهد.
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب