محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی و پیاده سازی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک و متوسط (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
سه نکته برای تغییر افراد نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ٢۱ دی ۱۳٩۱

منبع : HBR هشتم ژانویه 2013

ما به راحتی می توانیم استراتژی ها، محصولات، و فرآیندها را آنطور که می خواهیم و فکر می کنیم تغییر دهیم، اما تغییر واقعی زمانی محقق می گردد که کارکنان ما تغییر کنند و کارها را به شیوۀ جدید انجام دهند. گفتن این حرف خیلی آسانتر از عمل کردن به آن است. در اینجا به سه نکته برای رویاروئی با این چالش اشاره می شود:

کار را در یک قسمت متمرکز کنیم: افراد نیازمند یک راه و روش صریح و واضح هستند. اگر آنها را با چندین هدف بمباران کنیم و بخواهیم چندین شایستگی را یکجا محقق کنند، توفیقی حاصل نخواهیم کرد. بهتر است رفتارها را یک به یک تغییر و بهبود دهیم.

یک تصویر روشن و زیبا از آنچه می خواهیم را ترسیم کنیم: از داستان سرائی، استعاره، عکس، و اشیاء فیزیکی برای مقایسۀ جائی که هستیم و جائی که می خواهیم باشیم، بهره ببریم. این روش موجب تحریک هیجانات (که اهرم قدرتمندی برای تغییر افراد است) می شود.

اهرم فشار از جانب همکاران را فعال کنیم: همکاران می توانند انتظارات و ارزشهای سازمانی را نهادینه کنند یا نقش های افراد را تنظیم کنند. کارکنان را تشویق کنیم تا برای اعمال فشار بر یکدیگر به منظور ترویج و بکارگیری قواعد و روشهای جدید از استانداردهای قدرتمندی پیروی کنند.   

  نظرات ()
دوستان من اقتصاد آنلاین چهارراه تبليغات رفتار سازمانی دکتر احمد روستا وبلاگ آقای بیابانی آقای سعید میرواحدی مدیریت ارتباط مشتری بازاریابی حسی - میدانی روز نوشته های برویز درگی Harvard Business Review Cambridge University Press Mckinsey & Company سفر به دیگر سو پرتال زیگور طراح قالب