محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
اگر می خواهید نوآوری را در سازمان تان نهادینه کنید، این عبارت را در یابید نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۱٢ دی ۱۳٩۱

منبع : HBR  بیست و پنجم دسامبر 2012

با من تکرار کنید: چگونه ممکن است ما.....؟

 این عبارتی است که امروزه بیشتر شرکتهای موفق در هنگامی که می خواهند خلاقیت را  در سازمان شان تحریک کنند، مورد استفاده قرار می دهند.

چگونه ممکن است ما..... را بهبود ببخشیم؟ یا  چگونه ممکن است ما راه جدیدی برای انجام ..... پیدا کنیم؟ یا چگونه ممکن است ما دیدگاه عمومی در مورد ..... را تغییر بدهیم؟

این رویکرد به نوآوری، به ما اطمینان می دهد که پرسش درستی را طرح کرده و از سئوالات محدود کننده تری نظیر چگونه می توانیم .....؟ یا بهتر است برای ..... چه کنیم؟ که نیاز به قضاوت را تحریک می کند،هم احتراز کرده ایم.

"چگونه ممکن است ما .....؟" به افراد کمک می کند تا انتخابهای بیشتری را آزادنه مورد بررسی قرار دهند و امکانات بیشتری را در نظر بگیرند. واژۀ "چگونه" تلویحاً این فرضیه را مطرح می کند که راه حلهائی برای موضوع وجود دارد و نوعی اعتماد به نفس خلاقانه را القاء می کند. واژگان "ممکن است" چنین استنباطی را ایجاد می کند که می توان هر ایده و عقیده ای را به میان آورد -  چه عملی باشد یا نه. و واژۀ  "ما" نشان از تلاش دستجمعی برای ایجاد یک طرح و فکر و راه جدید به کمک یکدیگر است.

با آرزوی موفقیت برای شما مدیر شایستۀ کسب و کار

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب