محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
شاخص های یادگیری فِلدر و سیلورمن نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۱۸ شهریور ۱۳٩۱

منبع : Mindtools

یکی از رایجترین مدل ها مورد استفاده در مورد سبک های یادگیری که توسط ریچارد فِلدر و  لیندا سیلورمَن در اواخر دهۀ 1980 ابداع گردید،
شاخص سبکهای یادگیری (Index of Learning Styles) می باشد.

مطابق با این مدل (که فِلدر آن را در سال 2002 مورد بازبینی قرارداد)، سبکهای یادگیری دارای چهار منظر هستند. هر یک از اینها را می توان به صورت طیف هائی که در در دوسر آنها ویژگی های متمایز افراد یادگیرنده مطرح شده است، در نظر گرفت :


وقتی متوجۀ این ترجیحات شدیم آنگاه می توان فراتر از این ترجیحات به توسعۀ یک رویکرد متوازن تر برای یادگیری اندیشید. بدینوسیله نه تنها اثربخشی آموزشی افزایش پیدا می کند بلکه پنجره های بسیاری  را بسوی درک جهان خارج برای افراد تحت تعلیم می گشائیم.

به یاد داشته باشیم که توازن شاه کلید است. احتیاجی نیست که هر یک از این ویژگی ها را بطور مطلق مورد توجه قرار دهیم زیرا بدینترتیب توانائی خود را برای کسب اطلاعات جدید و درک سریع، دقیق، و اثربخشی مفهوم آنها، محدود می کنیم.

توجه: این نوشتار سعی کرده است تا یک رویکرد مفید سبک یادگیری را مطرح نماید. البته رویکردهای خوب دیگری نظیر آنچه دیوید کُلب، و پیتر هانی و آلان مامفورد، ابداع کرده اند نیز وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب