محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
آنچه که باید در مورد قیمت گذاری(در بازارهای رقابتی) دانست و رعایت کرد نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۳ امرداد ۱۳٩۱

منبع: اقتباس ازHBR

در اقتصاد رقابتی امروزه، استراتژی های اثربخش قیمت گذاری چیزی بیش از دکوراسیون مدیریتی می باشند. این استراتژی ها بایستی راه بقای کسب و کار را بگشایند و شرکت را از ورطۀ ورشکستگی و نابودی برهانند. قیمت گذاری به آن معنی نیست که برای فروش محصولات مان قیمتی را تعیین کنیم و سپس برای فروش رفتن آن دست به دعا برداریم و بخودمان امیدواری بدهیم. استراتژی اثربخش برای قیمت گذاری یعنی درک دقیق بکارگیری تاکتیکهای هوشمندانۀ قیمت گذاری به منظور حفظ رضایت و شادمانی مشتریان بخاطر خرید از ما و همچنین مواظب رقبا بودن از آئینۀ خودرو ی کسب و کارمان.

برای رسیدن به یک قیمت گذاری مناسب بهتر است سرفصل های  زیر را مورد توجه قرار دهیم:


  • تحلیل کشش تقاضا و کشش قیمت

  • بهینه سازی استفاده از موجودی

  • درک واکنش های رقبا

  • شناخت فاکتورهای کلیدی قیمت گذاری

  • پیاده سازی و اجرای استراتژی های  بسیار اثربخش قیمت گذاری

  • به بالاتر رساندن حاشیه سود

البته اگر در بازار انحصاری فعالیت می کنید احتیاج به هیچیک از موارد فوق ندارید تنها کافی است با صاحبان امیتازهای انحصاری کنار بیائید و به آیتم آخر بیندیشید.

پایان

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب