محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
کارکنان تان را به طرفداران پروپاقرص شرکت تان تبدیل کنید نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۱٢ اردیبهشت ۱۳٩۱

منبع: هاروارد بیزنس ری ویو

کارکنان طرفدار و وفادار به اندازۀ مشتریان قدیمی برای شرکت منفعت دارند. آنها اوقات بیشتری را به کار اختصاص می دهند، خلاقیت بیشتری از خود بروز می دهند و فراتر از انتظار کارفرما ظاهر می شوند. بنابراین باید به این پرسش پاسخ داد که چگونه کارکنان مان را وفادار و به طرفدار پروپاقرص شرکت تبدیل کنیم؟


  • اجرای برنامۀ سالیانۀ ارزیابی وفاداری کارکنان: توجه داشته باشیم که این پرسشگری ها صورت اجباری و وظیفه ای برای کارکنان و پاسخ دهندگان به خود نگیرد چرا که در این صورت نتایج آن غیرقابل اتکاء خواهد بود. می توان با چند پرسش ساده و آسان به این منظور نائل آمد مثلاً چند درصد احتمال دارد که این شرکت را به عنوان محل کار مناسب به دوستتان معرفی کنید؟ یا چند درصد احتمال دارد که کالا یا خدمات این شرکت را به یک مشتری بالقوه پیشنهاد بدهید و توصیه کنید؟

  • بازخوردهای فیلتر نشده از مشتریان را به کارکنان تان بدهید: وقتی کارکنان صف بتوانند بازخوردهای مستقیم مشتریان را داشته باشند آنگاه از خود واکنش مناسب نشان خواهند داد. بازخوردهای مثبت آنها را برای خوب انجام دادن کارها پشتگرم می کند و بازخوردهای منفی یا انتقاد از آنها موجب بهبود عملکرد شان خواهد شد.
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب