محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
آنچه برای برقراری ارتباط مؤثر نیاز داریم (نیاز مبرم مدیران ) نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٢٦ فروردین ۱۳٩۱

منبع: HBR مورخ پنجشنبه 12 آوریل 2012

برای اینکه در کارها اثربخش باشیم لازم و ضروری است بتوانیم با کلیه افراد در هر سطح بخوبی ارتباط  برقرار کنیم. با اینهمه کارهائی که هر روز بایستی انجام دهیم آیا قدرت اقناع انواع افرادی که پیرامون ما قرار دارند را داریم تا به نتایج مورد دلخواهمان برسیم؟

مدیران اثربخش، استاد برقراری ارتباط با دیگران هستند. با وجود صدها تعاملی که روزانه – با همکاران، مشتریان ، و رؤسا  -داریم، نه تنها لازم است در ایجاد ارتباط توانا باشیم بلکه بایستی دارای مهارتهای مورد نیاز در جذب و قانع کردن مخاطب نیز باشیم. این کار نیازمند تمرین و مداومت است. اما در اینجا شانس آشنائی با این مهارتها برای شما فراهم شده است. برقراری ارتباط برای نتیجه دارای 4 شاخص است که به ما کمک می کند در ارتقاء کیفیت ارتباط خود با دیگران تلاش کنیم:


  • مهارت ارائه مطلب : به ما می آموزد چگونه توضیحات مان در مورد یک موضوع خاص را به شیوه ای قدرتمند، منطبق سازی شده با شرایط و مخاطب، و پیوسته مطرح کنیم.

  • هنر مذاکره : به ما یاد می دهد چگونه درک بهتری از محرکها و ابعاد مذاکره داشته و چگونه از اشتباهات رایج در این خصوص پرهیز کنیم.

  • قدرت اقناع دیگران: یعنی توان بهره برداری از تمامی عوامل نا ملموس در راضی کردن دیگران.

  • مهارتهای نگارشی : به ما کمک می کند تا افکارمان را سازمان داده و مطالب نوشتاری بهتری را برای ایجاد ارتباط تهیه کنیم.
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب