محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
سه نکته مهم برای ترویج یک محصول یا خدمت جدید نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ۱٤ امرداد ۱۳۸٦

ویزه مشاغل کوچک و متوسط

 سه نکته مهم برای ترویج یک محصول یا خدمت جدید

معرفی یک محصول یا خدمت جدید می تواند کار پر دردسر و نیز هیجان انگیزی باشد، بخصوص که زمان زیادی را صرف برنامه ریزی برای این کار کرده باشید. اما راههای متعددی وجود دارد تا از پیشبرد این کار و این روند به طور موفقیت آمیز و روان، مطمئن شد.

آیا بازار هدف را می شناسید؟

 بازار هدف همان مشتریانی هستند که شما محصول را برای آنها طراحی ، تولید ویا آماده کرده اید. در واقع قبل از طراحی و تولید محصول بایستی این سئوال را از خود می پرسیدید. به هر حال برای آنکه بازار هدف خود را معین نمائید بهتر است به این سئوالات قبل از هر اقدام دیگری پاسخ دهید.

1-      مشتریان این محصول در چه رده سنی می باشند؟

2-      مشتریان این محصول از چه سطح در آمدی برخوردارند؟

3-      مشتریان این محصول ازچه خصوصیات فرهنگی برخوردارند؟

4-      آیا مشتریان این محصول مردان هستند یا زنان؟

5-      آیا مشتریان این محصول عموم مردم هستند یا از صنعت خاصی می باشند؟

با شناخت بازار هدف بهتر می توانید به طراحی و تولید محصول متناسب با نیازهای مشتری بپردازید.علاوه بر این وقتی بدانید که مشتریان چه انتظارات و توقعاتی دارند بهتر می توانید نسبت به ترویج کالای خود و نقاط تمایز آن متناسب با توقعات مشتریان اقدام نمائید. در واقع در مرحله ترویج شما به همان نکاتی تاکید می نمائید که مشتریان منتظر آن هستند.

آیا از روش مناسب شناساندن محصول اطلاعی دارید؟

 برای اثر بخشی هر چه بیشتر هزینه های ترویج بایستیدرنظر داشته باشید که محصول شما در مرحله معرفی می باشد لذا با توجه به سه نوع تبلیغا ت آگاه دهنده ، یاد آوری کننده و ترغیب کننده که بایستی متناسب با چرخه عمر محصول انتخاب شوند، اقدام نمائید

1-      تبلیغات(آگاهی دهنده) :

الف -  متناسب با مصرفی و یا صنعتی بودن محصول  نسبت به انتخاب رسانه اقدام نمائید.به عبارت دیگر از آنجا که محصولات و خدمات مصرفی  دارای حوزه گسترده تری از مشتریان می باشند، لذا انتخاب رسانه های پر پوشش متناسب تر است اما برای محصولات و خدمات صنعتی می بایستی از رسانه های تخصصی مورد استفاده دست اندرکاران آن صنعت خاص، استفاده نمود.

ب -  متناسب با مخاطب خود محتوی پیام را تنظیم کنید این تناسب شامل مبانی عقلی ، احساسی و هنجارهای اجتماعی می باشد.

ج – زمان برقرار کردن ارتباط با مخاطب خود را حتما" بررسی نمایئد.بهترین زمان برای ارتباط با مخاطب زمانی است که وی آماده و نیازمند پذیرش پیام شما باشد.مهمترین هنر یک مدیر تبلیغات پیدا کردن این زمان ایده آل است.

2-      فروش مستقیم:

الف –شناشندن محصول یا خدمت جدید را می توان از طریق نیروهای فروش که به فروش محصولات قدیمی اشتغال داشته و در ارتباط مستقیم با مشتری می باشند بطور اثر بخشتری به اجراء در آورد.

3-          ایجاد انگیزه های تشویقی:  متناسب با محصول در چهار زمینه می توان برای مشتری ارزش آفرینی و ایجاد انگیزه و علاقه نمود.

الف – هزینه های تفحص، بررسی، تحقیق و مقایسه  را برای مشتری به حداقل برسانید.

ب -  قیمت کالا را درست تعیین نمائید.

ج- هزینه تهیه، تامین و آماده مصرف شدن کالا را برای مشتری کاهش دهید.

د- فراغ بال و آسودگی  روانی پس از خرید کالا را برای مشتری فراهم آورید.

4-  روابط عمومی : استفاده از تکنیکهای بازاریابی دهان به دهان، بازاریابی موازی و بازاریابی همتائی[1]

5- بازاریابی مستقیم : تماس مستقیم با مشتریان هدف.

آیا می دانید رضایت مشتری چگونه تامین می گردد؟

تامین رضایت مشتری از آنجا اهمیت دارد که موجب تضمین دیگر فعالیتهای ذکر شده بالا ازجمله خرید مجدد و توصیه محصول شما به دیگران می شود. سرمایه گذاری برای جلب رضایت مشتری حتی اگر همین دو نتیجه ذکر شده را در پی داشته باشد، ارزش آن را دارد تا نسبت به آن اقدام شود به خصوص که بازگشت سرمایه (ROI ) چنین اقدامی، بسیار سریع و نرخ سود آن اعجاب انگیز است.

پایان

تلفن تماس:۰۹۱۲۱۲۶۹۳۸۲


[1] - کتاب بازاریابی بدون تبلیغات

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب