محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
سه "نباید" در قانع کردن دیگران نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ۱٩ بهمن ۱۳٩٠

منبع : HBR هشت فوریه 2012

اقناع دیگران و جلب موافقت آنها با ایده ها و باورهای مان، یکی از مهارتهای بسیار مهم رهبری است. اما بیشتر مدیران نمی دانند که این مهم را چگونه به انجام برسانند. در اینجا به سه نکته اشاره می شود که در هنگام قانع کردن دیگران بایستی حتماً از آنها احتراز شود:

1.    هیچگاه مذاکره را با قسمتهای سخت و ناگوار آن آغاز نکنیم:

      آغاز سخن با خط و نشان کشیدن و موضعگیری های سفت و سخت موجب از دست دادن فرصت برای بررسی نقاط اشتراک و به انجام رساندن اهداف مذاکره می شود و به طرف مقابل بهانه برای ضدیت می دهد. بهتر است ابتدا مواضع خود را با ملایمت و احتیاط مطرح کنیم و سپس در صورت لزوم از آنها دفاع کنیم.

2.    در برابر توافق و رسیدن به راه حل های جدید، مقاومت به خرج
ندهیم:

    موافقت و رسیدن به راه حل های جدید به مفهوم تسلیم نیست. افراد دوست دارند تا ما را به اندازۀ کافی در برابر نگرانی هایشان، قابل انعطاف بدانند تا برای رسیدن به یک راه حل دو جانبه امیدوار باقی بمانند.

3.    فکر نکنیم که مذاکره و معامله یک فعالیت لحظه ای است:

    اقناع یک فرآیند است. به ندرت می توان در تعامل مقدماتی و ابتدائی به یک راه حل دست یافت. باید گوش کنیم و بشنویم، نگاه کنیم و موضع خودمان را به آزمون بگذاریم، آنگاه به یک جمعبندی مبتنی بر تمامی فاکتورها و عوامل رسید.

 

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب