محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
آیا می دانید به چه نوع مشاوری احتیاج دارید نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳٩٠

برگرفته شده و اقتباس از : HBR  ژانویه 30

مشاور به انسان کمک می کند تا در کار و زندگی بهترین راه مقدور و ممکن را انتخاب نماید. اما بایستی توجه داشت این ما هستیم که باید مشاور را انتخاب کنیم و در غیر اینصورت انتظار برای اینکه کسی ما را زیر چتر حمایت خود قرار دهد، تنها یک توهم و نوعی بیماری روانی است که بایستی درمان گردد. به دنبال افرادی باشیم که می توانند و قادر هستند به ما کمک کنند. اولین گام آن است که تشخیص دهیم برای چه کاری به چه نوع مشاوری نیاز داریم:


  •  مشاور همکار -  این فرد می تواند یک همکار، یک دوست و یا یک آشنای دارای صلاحیت باشد که ارتباط او با ما یک نیاز دو طرفه را جواب می دهد. به عبارت دیگر او به ما به همان اندازه احتیاج دارد که ما به او احتیاج داریم. اگر نیاز به یادگیری مهارتی خاص داریم می توانیم از چنین فردی  البته در ازای تأمین نیازی که وی نیز در حوزۀ مشترک با ما دارد، بهره ببریم. توجه داشته باشیم رفاقت و دوستی و همکاری یکطرفه دوامی ندارد.

  چه خوش بی‌مهربانی هر دو سر بی     که یکسر مهربانی دردسر بی


  • مشاور از راه دور -  این فرد خارج از سازمان و کسب وکار مان قرار دارد و دارای صلاحیت برای ارائه راهنمائی های هدفمند و کاربردی می باشد. اگر احساس می کنیم که دچار یک جمعبندی تکراری در کارمان هستیم یا اینکه در تعیین اهداف کاری دچار اشکال هستیم و یا حتی در پیاده سازی و تحقق اهداف کاری با مسائلی روبرو هستیم، بهتر است از یک مشاور مرتبط در حوزۀ کسب و کار که دارای تجربۀ و سابقۀ کافی و قابل اعتماد باشد، یاری بگیریم.

  • مشاور نا مشهود – با چنین مشاوری احتیاج نیست تا از نزدیک ارتباط داشته باشیم. می توانیم با مشاهده و پیروی از نمونه موارد مشابه با نیاز ما که وی در کتاب ، مقاله، وبلاگ، یا هر روش دیگری ابراز می دارد، بهره ببریم.

 

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب