محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
اهداف خود را قبل از جلسۀ مشاوره و دیدار با مشاور بطور مشخص تعیین کنیم نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ٩ بهمن ۱۳٩٠

19 ژانویه 2012

اقتباس از : HBR

اینکه بدانیم در یک برنامۀ مشاوره در پی چه مطلبی هستیم و می خواهیم به چه چیز برسیم، از اهمیت بالائی برخوردار است. این موضوع بخصوص در ساعات و جلسات اولیۀ مشاوره که غالباً از هر دری سخنی به میان می آید، برای اداره جلسه و به نتیجه رسانیدن آن بسیار کلیدی است.

قبل از اولین جلسه با مشاور، معین کنیم(به صورت نوشتاری) که امیدوار هستیم چه نکته ای را فرا بگیریم. از خودمان بپرسیم برای کار و زندگی در پی چه هستیم. کدام داشته ها به ما کمک می کند تا به خواسته هایمان نزدیک شویم؟ کدام توانمندی ها  می توانند بهترین کمک و یاری را به ما ارائه دهند؟ آنگاه صادقانه موانع، چالش ها، یا ناتوانی ها و ضعف هائی که از سرعت ما می کاهد و یا موجب توقف ما می شود را بررسی و تعیین کنیم.

وقتی حائز این شرایط شدیم و به همچین جایگاهی رسیدیم، آنگاه قادر خواهیم بود که اهداف خود از برگزاری جلسۀ مشاوره را بطور مشخص با مشاور در میان بگذاریم. بهتر است تعداد مواردی را که در یک جلسۀ مشاوره مورد بررسی قرار می دهیم، در حدی باشد که بر کیفیت جلسه تأثیر نگذارد و مطالب بخوبی کنکاش و تفهیم شوند.

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب