محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
پرسشهائی که هر مدیر بایستی از خود بپرسد نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۱٤ آبان ۱۳٩٠

 اقتباس از : هاروارد بیزنس ری ویو مورخ 4 نوامبر

پرسیدن سئوالات درست، بهترین مهارت مدیریتی رئیس هر کسب و کار است. با اینحال بسیاری از مدیران کسب و کارها ناتوان از پرداختن و پرسیدن سئوالات درست در مورد فعالیت خود هستند. در اینجا به سه نوع پرسشی که هر مدیر بایستی از خود بپرسد، اشاره می کنیم:


  • پرسشهائی در مورد خودمان. مدیران شایسته همیشه از خود و دیگران در مورد اینکه چگونه می توان کارها را بهتر انجام داد، به طرح  پرسش می پردازند. این پرسشها باید به شیوه ای سازنده مطرح شود تا واکنش و پاسخهای داوطلبانه ای را بدنبال داشته باشد.

  • پرسشهائی در مورد برنامه ها و پروژه ها. این پرسشها بایستی موجب پیشبرد کارها و همچنین توسعه و پیشرفت افراد بشود. پرسشهای محکم و مستقیم مادامیکه به نفع این پیشروی باشند، قابل توصیه هستند.

  • پرسشهائی در مورد سازمان. به دنبال راههائی باشیم تا از طریق پرسش در مورد عملیات، فرآیندها، و ساختارها، کارآئی سازمان را ارتقاء دهیم. در این خصوص می توان پرسید:
    چرا کارها را اینطوری انجام می دهیم؟ آیا شیوۀ بهتری برای انجام کارها وجود دارد؟

به یاد داشته باشیم انجام کارهای درست و درست انجام دادن کارها دو موضوع مهم بهبود مستمر در هر سازمان است که اولی بیشتر به رهبری و دومی به مدیریت سازمان بازمی گردد. در شرکتهای کوچک و متوسط که این جایگاهها در یکدیگر تنیده اند ناگزیر مدیر ارشد سازمان بایستی قادر به ایفا کردن هر دو نقش باشد.

تلفن تماس: 09121269382

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب