محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
ایجاد همکاری و یکپارچگی در بین تیم های کاری نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٢٦ شهریور ۱۳٩٠

منبع : HBR

به اجراء در آوردن کارها و پروژه های بزرگ نیازمند تیم هائی است که بایستی بزرگ، چندکاره، وعملیاتی باشند. با اینحال همراه با بزرگتر شدن اندازه گروه و تیم، به هم ریختگی و گرایشهای گوناگون یا رقابتهای ناصحیح در آن افزایش پیدا کرده و کارآئی گروه  کاهش پیدا می کند. در اینجا به سه نکته برای ایجاد همکاری در تیم ها یا گروههائی که دارای پیچیدگی هستند، اشاره می شود:


  • اعضاء گروه را به مهارتهای مناسب و مورد نیاز تجهیز کرده و به آنها آموزش دهیم. بسیاری از افراد اهل همکاری نیستند. آنها نیازمند آموزش مهارتهائی مناسب هستند، مهارتهائی از قبیل:

-       قدردانی و ارج نهادن به کار دیگران،

-       شرکت در مذاکرات هدفمند، و

-       حل خلاقانۀ مناقشات


  • به افراد کمک کنیم تا با یکدیگر آشنا و از ظرفیتهای یکدیگر با خبر شوند. افرادی که یکدیگر را می شناسند و از توانائی های یکدیگر با خبر هستند بهتر و راحتتر با یکدیگر همکاری می کنند. برای ایجاد شبکه و رویدادهای گروهی جهت ایجاد احساس "هم گروه بودن"، باید سرمایه گذاری کنیم و وقت بگذاریم.

  • مدلی از رفتاری که نشاندهندۀ همکاری و یکپارچگی باشد، ارائه دهیم. کارکنان رفتار افراد ارشد را الگو و سرمشق قرار می دهند. رهبران بایستی به طرزی قابل مشاهده با یکدیگر همکاری کنند و حتی گاهگاهی در کارها جانشین یکدیگر بشوند.
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب