محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
سه کاری که هنگام شکست بایستی انجام داد نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۱٤ تیر ۱۳٩٠

 

منبع: Harvard Business Review

هر کس در برابر شکستها به نوعی واکنش نشان می دهد: برخی فوراً دیگران را متهم می کنند در حالیکه عده ای دیگر خود را سرزنش می کنند حتی اگر شایستۀ این سرزنش هم نباشند. دفعۀ بعد که ما یا تیم مان با شکست مواجه شدیم حتماً به یاد داشته باشیم تا از سرزنش خود و دیگران دست بکشیم و به جای آن این سه کار را انجام بدهیم:

1.      قبل از انجام هر کاری تعمق کنیم. از واکنش سریع در چنین شرایطی بپرهیزیم و بدینوسیله از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کنیم. زمانی را برای بررسی نگاههای مختلف از زوایای گوناگون به موضوع، اختصاص دهیم و در مورد واکنش مناسب بیندیشیم.

2.      گوش کنیم و ارتباط برقرار کنیم. هیچگاه تصور نکنیم که آنچه دیگران فکر می کنند را می دانیم. بازخوردها را جمع آوری کنیم و آنگاه منظور و اقدام خود را توضیح دهیم.

3.      در جستجوی درس گرفتن از این شکست باشیم. اشتباه نکردن برای کسانی است که هیچ اقدامی نمی کنند. ممکن است شما و یا هر کس دیگر در تیم تان بخاطر این شکست مستحق سرزنش باشد شاید هم علت سیستمیک باشد و هیچکس شایسته سرزنش نباشد به هر حال بهترین کار در چنین شرایطی بدست آوردن و آزمایش کردن فرضیه هائی در مورد چرائی و چگونگی وقوع این شکست است تا از تکرار آن در آینده جلوگیری کنیم.

 تلفن تماس: 09121269382

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب