محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
6 گام در تحلیل سود / هزینه نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ۳٠ خرداد ۱۳٩٠

 

منبع: هاروارد بیزنس ری ویو 20 ژوئن 2011

همه می دانند که برای تصمیم گیری  در مورد یک سرمایه گذاری بایستی یک تحلیل سود و هزینه داشته باشند و اگر بیشتر بودن سود به هزینه جذاب بود، آنگاه در مورد آن سرمایه گذاری تصمیم گیری کنند، اما تنها افراد معدودی هستند که بلد هستند این تحلیل را انجام بدهند. اینجا 6 گام برای انجام تحلیل سود / هزینه تقدیم علاقمندان می شود........


 

 

1.     بایستی ازوضعیت هزینه های جاری اطلاع داشته باشیم : این بخاطر اندازه گیری مزیت نسبی یک سرمایه گذاری در برابر صرفنظر کردن از آن می باشد.

2.     هزینه ها را شناسائی و تعیین کنیم : مثلاً هزینه های اولیه مانند خرید تجهیزات و همچنین هزینه های سالهای آتی نظیر تعمیرات.

3.     منفعت ها و سودها را شناسائی و تعیین کنیم : بایستی تمامی منابع درآمدی حاصل از این سرمایه گذاری را مورد کنکاش و بررسی قرار دهیم.

4.     موارد قابل صرفه جوئی در هزینه ها را تعیین کنیم: با انجام این سرمایه گذاری، قادر به توقف کدام یک از هزینه ها خواهیم بود و جلوی کدامیک از هزینه ها را می توانیم بگیریم.

5.     ایجاد یک جدول زمانبندی برای هزینه ها و درآمدهای مورد انتظار: باید طی یک جدول زمانبندی نشان دهیم که چه موقع متحمل چه مقدار هزینه می شویم و یا درآمد کسب می کنیم.

6.     ارزیابی منفعت ها و هزینه های غیر کمّی : بایستی یک ارزیابی از منفعت های غیر ملموس نظیر تقویت جایگاه شرکت مان در برابر عوامل پخش و توزیع یا تأمین کنندگان، و نیزهزینه های نامشهود مانند ایجاد تردیدها و ابهامات غیر ضروری، داشته باشیم.

 

تلفن تماس:09121269382

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب