محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
سه روش برای شناخت تناسب فرهنگی کاندیدای شغل با شرکت نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ۱٤ فروردین ۱۳٩٠

نکته های مدیریتی در هنگام استخدام نیرو

منبع: هاروارد بیزنس ری ویو

بسیاری از متخصصین امر استخدام ابتدا بر تناسب فرهنگی و سپس بر داشتن مهارتهای شغلی تأکید می ورزند. فلسفۀ آنها این است که می توان به راحتی توانمندیها را آموزش داد اما ارزش ها را به سادگی نمی توان در افراد ایجاد کرد. لذا سازمان به افرادی نیازمند است که با ارزشهای اصلی آن تطابق داشته باشند. در اینجا به سه روش برای ارزیابی تناسب فرهنگی افرادی که کاندید استخدام در یک شرکت هستند اشاره می شود:

1.      تعاملات وی را مشاهده کنید. کسی نمی گوید که با ارزشهای شرکت همخوانی ندارد، اما بهتر است این موضوع را در عمل مشاهده کرد. از مصاحبه شوندگان بخواهید تا در اقدامات گروهی شرکت کنند یا با دیگر کارکنان تعاملاتی داشته باشند تا همخوانی با ارزشهای شرکت در شرایط تقریباً طبیعی مشاهده شود.

2.      در مورد فرهنگ سازمانی باید صریح و بی پرده گفتگو کرد. در مورد شرکت و آنچه در آن می گذرد بایستی صریح و رک بود و از هر گونه بزرگنمائی پرهیز کرد. برخی از کاندیدها خودشان اگر احساس کنند که با شرکت شما سنخیتی ندارند، داوطلبانه کنار می روند.

3.      در مورد ارزشها جداگانه مصاحبه کنید. در صورت امکان،ارزشها را طی روندی جداگانه ارزیابی کنید. این احتمال وجود دارد که وقتی مهارتها و ارزشها را جداگانه طی دو مصاحبه مختلف مورد بررسی قرار می دهید، آنگاه موردی از قلم نیفتد.

تلفن تماس : ٠٩١٢١٢۶٩٣٨٢

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب