محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
اهمیت مکان در کمپین های حسی نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ۱٤ مهر ۱۳۸٩

با نگاه اول، بنظر نمی رسد که موضوع "مکان" در بازاریابی  اهمیت بالائی داشته باشد. با اینحال به عنوان مشاور همیشه به شرکت ها توصیه می کنیم که مکان مناسب !! را برای تبلیغات و تماس با مشتری انتخاب کنند. اما وقتی به کمپین های حسی می رسیم موضوع مکان به یک چالش حیاتی مبدل می گردد. مکان اجرای تجربه زنده برند در بازاریابی حسی، می تواند تمام استراتژی ما در رویکرد به مشتریان هدف را تحت تأثیر قرار دهد. اجازه دهید مسئله مکان را در دو سبک متفاوت کمپین های سنتی و حسی، بطور مختصر مقایسه کنیم :

·       در کمپین های سنتی(رسانه ای) که به(Above The Line)  ATL نیز شهرت دارند، مکان تبلیغات با شاخص OTS یعنی فرصت دیده شدن اندازه گیری می شود و اثربخشی آن با CPT یعنی هزینه هر 1000 نفر بازدیدکننده اندازه گیری می شود (البته منظور کشور ما نیست زیرا هنوز کارفرما در بازار ایران به اندازه گرفتن اثربخشی تبلیغات و خواستن این مهم از نماینده تبلیغاتی خود اهمیت نمی دهد..... دارندگی و برازندگی). با این حساب اینکه چه تعداد نفر یک تبلیغات را دیده باشند شاخص این اندازه گیری قرار می گیرد. در نتیجه انتخاب مکان تبلیغات (فارغ از شرایط بیننده یا مخاطب) متأثر از ویژگی بیشتر دیده شدن است.

·       در کمپین حسی   که  به TTL (Through The Line) مشهور است، مکان چیدمان تجربه زنده برند بایستی دارای این خصوصیات باشد:

الف -  در معرض فعالیت روزمرّه مخاطب قرار بگیرد و در نتیجه برای وی ایجاد مزاحمت نکرده و با زندگی عادی او تداخل نکند.

ب- مخاطب تجربه زنده برند ، نهایتاً با انتخاب خودش، کاندید این تجربه باشد.

 ج   برای اتفاقات مختلف خارج از کنترل نظیر باران و ... متناسب با شرایط مکانی چیدمان بازاریابی حسی بایستی برنامه احتمالی تهیه کرد.

د- نزدیک نقطه فروش یا POS باشد.

بطور مثال فکر می کنید در یک کمپین حسی برای تجربه زنده یک نوع گوشی موبایل که مشتری هدف آن مدیران ارشد اجرائی پر مشغلۀ شرکت ها می باشند، مکان مناسب را چگونه می توان شناسائی کرد؟

تلفن تماس: ٠٩١٢١٢۶٩٣٨٢

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب