محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
  نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ۳٠ شهریور ۱۳٩٤

Five minutes of early morning

There was a fresh breath felt at the depth of my lungs shortly accompanied with a sweet anxiety of sunrise.

The dew on the rose flower-leaf, had a solemn smile which could hardly be distinguished with a cry-drop of a deprived.


 


 

I stretched out my arms and once again filled up my lungs with the fresh air which this time could be felt in the vein of my skull.

Now my eyes could see better and the peculiar smell of morning combined with mysterious feeling at this moment of the morning, spread the soul throughout my body.

By: M.Salary / spring 2006 

                         

  نظرات ()
تنازع در محل کار را ریشه یابی و مدیریت کنیم نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۱٤ شهریور ۱۳٩٤

منبع : مدیریت تنازع در محل کار توسط آمی گالو

ما همگی با مقولۀ تنازع در محل کار آشنا هستیم و تجربه های متفاوتی از این موضوع داریم. برخی از ما حتی خاطرات پر تنشی را در این زمینه تجربه کرده اند. واقعیت این است که غالباً در چنین مواردی یکی از این دو کار را انجام می دهیم:

  1. یا از موضوع میگذریم
  2. و یا اینکه با شخص به مقابله می پردازیم.

البته اینها روشهای سالم و قابل توصیه برای مواجهه با مسئله نیستند. لذا توصیه می شود علت و ریشۀ عدم توافق و منازعه را درک کنیم و بفهمیم.

چهار طبقه از منازعه در محل کار شناسائی شده اند که عبارتند از:

  • روابطی ( عدم توافق شخصی)
  • کاری (عدم توافق بر سر هدف )
  • فرآیندی (عدم توافق بر سر ابزارها یا فرآیندهای به اجراء در آوردن هدف)
  • و جایگاهی ( عدم توافق بر وضعیت و جایگاه افراد در گروه)

تفکر در مورد این طبقه بندی ها به ما کمک می کند تا آنچه واقعاً اتفاق افتاده است را بدرستی ریشه یابی و تحلیل کنیم تا سپس در مورد اقدام برای حل مسئله به شیوه ای اثربخش تصمیم بگیریم.

  نظرات ()
علائم انتقاد ناپذیری را بشناسیم نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ۱٢ شهریور ۱۳٩٤

اقتباس از : مقالۀ علائم کله شقی بیش از حد توسط "موریل مایگنان ویلکینز"

انتقاد ناپذیری، یکدندگی، و کله شقی، همگی عناوینی هستند که بار منفی دارند و در عوض پایداری، استقامت، و تکیه بر اصول ، واژگانی هستند که غالباً از بار مثبت برخوردار هستند. اما چه معیارهائی برای تفکیک و تعیین اینها وجود دارد؟

یکدندگی همیشه هم چیز بدی نیست ولی اگر آن را به اشتباه و برای دلایل غلطی بکار ببریم (نظیر تنفر از اینکه ممکن است گاهی هم اشتباه کنیم)، آنگاه ضرر و زیان ناشی از یکدندگی، سرسام آور خواهد بود. از آنجا که شناخت یکدندگی در خودمان (یا دیگران)، معمولاً کار ساده ای نیست لذا بهتر است با علائم بیماری انعطاف ناپذیری بیشتر آشنا شویم:

  • با اینکه می دانیم طرح یا ایده و نظرمان اشتباه است اما بر متقاعد کردن دیگران پافشاری می کنیم.
  • کاری را که می خواهیم انجام می دهیم حتی اگر هیچکس از ما نخواهد که آن کار را انجام دهیم.
  • وقتی دیگران ایده ای را ارائه می دهند تلاش می کنیم دلایلی برای ناکارآئی آن مطرح کنیم.
  • هنگامی که دیگران تلاش می کنند ما را به چیزی که با آن موافق نیستیم متقاعد کنند، صراحتاً عصبی، ناامید، و بی تحمل می شویم.
  • از آنجا که تقاضای دیگران از ما با آنچه که فکر می کنیم باید انجام دهیم کاملاً متفاوت است، نسبت به آنها بی تفاوت و بی انگیزه می شویم.

 فاصله درست و غلط عمل کردن در تفکر انسانها به اندازه تار مو و در دنیای واقعیت به اندازه قرنها پیشرفت یا عقب افتادگی است

  نظرات ()
برای ارتباط مؤثرتر با کارکنان ظرفیت امپاسی (همدلی) خود را افزایش دهیم نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳٩٤

 

منبع :جهت اقناع دیگران راجع به خواسته ها و احتیاجات ایشان گفتگو کنیم توسط نانسی دوآرت

چه بخواهیم کسی را برای خرید چیزی اقناع کنیم یا بخواهیم افرادمان را در انجام کاری و یا تصمیم گیری جدیدی متقاعد کنیم، و یا اینکه نظر یک سرمایه گذار را برای تأمین منابع مالی پروژه و ایده خاصی جلب کنیم، درک نیاز خواسته و احتیاجات افراد ، بسیار مهم است.

توفیق ما تماماً بستگی به این دارد که با افراد در مورد آنچه که برای شان اهمیت دارد همدلی داشته باشیم. اما چگونه می توانیم این ظرفیت مان را افزایش دهیم؟

سعی کنیم نقطه نظرات افراد را برای خودمان ترسیم کنیم. در مورد مهمترین لحظات تصمیم گیری ایشان فکر و اندیشه کنیم بخصوص فاکتورهای هیجانی اثرگذار بر تصمیم گیری افراد.

توجه داشته باشیم شیوۀ واکنش ما به نگرانی های افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لذا بایستی بدقت گوش بدهیم و مطمئن شویم بدرستی منظور فرد را درک کرده ایم. زمانی که افراد احساس می کنند شنیده می شوند و کسی بدرستی به حرفهایشان گوش می دهد بطور خودکار احساس نزدیکی و دوستی می کنند و مهمتر از همه اینکه همدلی با دیگران می تواند به همدلی آنها با ما نیز منجر گردد و این یعنی سنگ بنای یک ارتباط ماندگار.

به عنوان فروشنده چه سرمایه ای بهتر از داشتن مشتریان ماندگار وجود دارد؟

  نظرات ()
برای درگیرکردن کارکنان با مسائل کسب و کارتان، به آنان احترام بگذارید نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳٩٤

اقتباس از مقالۀ رفتار رهبری مهمترین دغدغۀ کارکنان توسط کریستین پوراٍث

احترام به تیم کاری تان می تواند به توسعه و افزایش نفوذ و کارآئی رهبری در هر کسب و کار منجر گردد – یک تحقیق جهانی حاکی از بیشترین اثرگذاری رفتار رهبری بر درگیر و حساس کردن کارکنان به مسائل کاری می باشد. با اینحال بسیاری از رهبران کسب و کارها در انجام این منظور ناتوان هستند.

برای اینکه در کسب و کارمان یک رهبر با نفوذ و مؤثر باشیم به این نکات توجه کنیم:

  • از کارکنان تقاضای کمک کنیم. از دوستان و همکاران مورد اعتماد در مورد موقعیتهائی که با دیگران خوب و یا بد برخورد کرده ایم، بازخورد بگیریم. آنگاه در میان این داده ها دنبال یک الگو باشیم و تعیین کنیم در چه شرایطی بهترین بوده ایم و چگونه می توانیم با حفظ چنین شرایطی با دیگران برخورد بهتری داشته باشیم.
  • واکنش داشته باشیم. زمان و علت وقایع گوناگونی که موجب گردیده اند تا از تعادل خارج شویم را فهرست کنیم. آگاهی از علتهای رفتاری مان می تواند بخش اصلی بهبود رفتار مان تلقی گردد.
  • مشاور داشته باشیم. کار کردن با یک مشاور ماهر به ما کمک می کند تا دلایل نا پیدای رفتارهای اشتباه مان مشخص شود و گامهای تغییر دادن و بهبود آن برای مان تشریح و به اجراء در آید.
  • دیگران باید بتوانند روی ما حساب کنند. رفتاری که باید تغییر کند را شناسائی و تعیین کنیم. آنگاه از دوستان و همکاران مورد اعتمادمان بخواهیم به ما بگویند آیا پیشرفتی داشته ایم یا خیر؟
تلفن تماس: 09121269382
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب