محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
کوتاه و کامل ؛ ارتباط اثربخش نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۳۱ امرداد ۱۳٩٤

منبع : مقاله How to get your colleagues’ attention  توسط آمی گالو

در شرایطی که انسانها در برابر خواسته های گوناگون از طریق رسانه ها و نیز همکاران بمباران می شوند، جلب توجه دیگران برای بیان خواسته مان می تواند کار نه چندان ساده ای باشد. به همین علت است که توان بیان کوتاه و کامل برای انجام کاری که از دیگران می خواهیم می تواند مهارت مهمی تلقی گردد.

این مهارت را می توان در دو نکتۀ مهم چه موقع و چرا خلاصه کرد. چه بخواهید ایمیل بفرستید یا مطلبی را ارائه و پرزنت کنید و اینکه با رئیس تان و یا همکاران تان خواسته ای را طرح کنید، ضروری است برای ایجاد یک ارتباط ثمر بخش این نکات را رعایت کنیم:

  • سخن را با آنچه می خواهیم شروع کنیم. ابتدا مهمترین مطلب را طرح و خواسته مان را بطور صریح بیان کنیم: مثلاً "آقای شادکام، برای لانچ محصول جدید نیازمند راهنمائی شما هستم".

  • صحنه را آماده کنیم. مطالب ضروری برای اینکه مخاطب به موضوع احاطه پیدا کند را بیان کنیم: مثلاً "به عنوان یادآوری و روشن شدن ذهن شما لازم است بگویم کمپینی که برای لانچ محصول جدید طراحی کرده ایم عبارتست از"...

  • علت را توضیح دهیم. چه چیز موجب گردید تا این ارتباط برقرار شود؟ "ما بایستی  مشخص کنیم روش تحریک مشتری در طی این کمپین بازاریابی  چگونه باشد"؟

  • مطلب را در ارتباط با هدف جامعتر و کلی تر بیان کنیم. چرا اینموضوع برای مخاطب اهمیت دارد؟ این کمپین گام بسیار مهمی است که تا 65% از مشتریان از دست رفته ما را دوباره زنده می کند.

فروش یعنی ارتباط و اقناع

  نظرات ()
اظهار همدردی با کارکنان؛ تاکتیک مدیریتی برای بهبود و توسعه نیروها نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٢٤ امرداد ۱۳٩٤

برگرفته شده از مقالۀ : چرا تاکتیک همدلی بهتر از شدت عمل است توسط اما سپالا

مواجه شدن با کارکنانی که ناتوان از اجرای کارهای محوله هستند و یا مرتکب اشتباه می شوند، استرس آفرین و ناراحت کننده است . اما بجای اظهار ناراحتی و عصبانیت و یا توبیخ، بهتر است از رویکرد اظهار همدردی و پرس و جو یا کنجکاوی در مورد علت بروز مسئله استفاده کنیم و قضاوت را به عقب بیندازیم. در چنین شرایطی بایستی وقت بگذاریم تا متوجه شویم واقعاً چه اتفاقی افتاده تا بتوانیم بدرستی شرایط کارکنان را تشخیص داده و علت تصمیم گیری اشتباه آنها را درک کنیم و بدینوسیله  با ریشه های بروز این اشتباهات آشنا شده و راه حل مناسب برای جلوگیری از تکرار آن (به کمک کارکنان) پیدا کنیم. با این روش وفاداری کارکنان و نیز اعتماد آنها به فضای کار را ارتقاء می دهیم و این بنوبۀ خود موجب افزایش کارآئی و توانمندی آنان می گردد.

از طرف دیگر یک واکنش احساسی و بروز عصبانیت موجب از بین رفتن وفاداری و اعتماد سازمانی شده و با افزایش استرس در کارکنان موجب خفه شدن خلاقیت در ایشان می گردد. بنابراین ابتدا بایستی هیجانات خود را مدیریت کنیم، سپس زمان مناسب برای واکنش را انتخاب کنیم تا بدینوسیله راه حل متفکرانه و منطقی برای مسئله را در پیش بگیریم.

بدیهی است که ما به عنوان مدیر بیش از هر موضوعی به نتیجه کار می اندیشیم پس بهتر است خودمان را در چنین شرایطی بجای کارکنان مان قرار دهیم. تلاش کنیم بر توانائی های فرد تکیه کنیم. البته همدلی و همراهی به ما کمک می کند تا احساس بخشندگی بهتری داشته باشیم و بخشندگی موجب می شود تا ارتباط مان با کارکنان تقویت و در نتیجه وفاداری آنان به سازمان افزایش پیدا کند.

برای کار کردن با انسانها ظرافتهای انسانی را ملکۀ رفتارخود کنیم

09121269382

  نظرات ()
از رؤیا پردازی در مورد یک شغل ایده آل دست برداریم نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ۱٢ امرداد ۱۳٩٤

اقتباس از مقالۀ  "از رؤیا پردازی در مورد یک شغل ایده آل دست بردارید" به قلم جان لی

بسیاری از افراد در شغل شان پیشرفت نمی کنند صرفاً به این دلیل که همیشه منتظر یک شغل رؤیائی هستند. کمال گرائی در انتخاب شغل یک هدف مداوم و به پایان نرسیدنی است و همیشه می تواند وجود داشته باشد.

ما یاد گرفته ایم که هنگام انتخاب همسر، خانه ، یا دیگر مواردی که بایستی عمرمان را در آنها یا با آنها بگذرانیم، دست از مطلق گرائی و کمال گرائی برداریم و به نوعی نسبیت تن بدهیم مثلا اینکه گل بی عیب فقط خداست، بالاخره هر کسی یک عیب و ایرادی دارد یا ..... بنابراین چرا در مورد شغل مان اینگونه نیندیشیم.

زمانی که به یک شغل رؤیائی و ایده آل فکر می کنیم حاصلش دلبستن به آینده، انتظار، و کمتر اقدام کردن است. اما اگر با دیدگاه "مناسب" و نه الزاماً "ایده آل" به موضوع نگاه کنیم، می توانیم در شغل مناسب راه بهبود و پیشرفت را پیدا کنیم. بایستی شغلی را پیدا کنیم که دست یافتنی بوده و توانمندی های ما برایش ارزشمند باشد.

اجازه ندهیم برندها یا پورتال ها و رسانه های تبلیغاتی ما را مدهوش خود کنند و برای پیدا کردن شغل در آنها انتظار بکشیم. بهتر است اطلاعات دست اول را از کارکنان، مشتریان، و دیگر عواملی که مستقیم با آنها سرو کار دارند بدست آوریم تا واقعیت را بهتر لمس کنیم.

هیچ فضای شغلی کاملاً دلخواه ما وجود ندارد، برای ایجاد چنین فضائی بایستی به کمک دیگر همکاران تلاش کرد و آن را بوجود آورد و حفظ کرد.

موفق باشید

 

  نظرات ()
خواندن علائم هیجانی در فرهنگهای گوناگون نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۱٠ امرداد ۱۳٩٤

ما می توانیم هیجانات افراد را با ارزیابی حالتهای مختلف در صورت، صدا و یا دیگر اعضاء بدن آنها بخوانیم. اما این علائم غالباً در فرهنگهای مختلف ممکن است متفاوت باشد و ما را به اشتباه بیاندازد. بطور مثال یک آمریکائی در هنگامی که نشان دادن علاقمندی به چیزی که مورد علاقه اش است ممکن است با یک چینی در چینی شرایطی که خود کنترلی و عدم بروز هیجانات یک هنجار است، به اشکال و دردسر برخورد کند.

اینکه بدانیم در فرهنگهای مختلف هیجانات چگونه به نمایش گذارده می شوند، موضوع بسیار مهمی است. باید دید آیا افراد هیجانات شان را به صراحت بروز می دهند و یا اینکه در شرایط مختلف با شیوه های گوناگون آن را مخفی و یا آشکار می کنند. با هیجانات به عنوان یک زبان گفتگو مواجه شویم که بایستی محاوره با آن را هرچه روان تر یاد بگیریم. مهمتر اینکه پاسخ و واکنش های مناسب و سازنده را به هنگامی که علائم هیجانی با استانداردهای خودمان متفاوت است را بدرستی بیاموزیم.

مثلاً اگر به رئیس مان پیشنهادی دادیم که بجای لبخند با حالتی متعجب به ما زل زد، بدنبالش یک پرسش مطرح کنیم تا بفهمیم واقعاً در سرش چه می گذرد. مقالۀ  "مدل هافستید برای شناسائی فرهنگها "در همین وبلاگ مدل خوبی را برای درک فرهنگهای مختلف ارائه می دهد.

موفق باشید

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب